موذنی:

10 اسفند؛ جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برای نخستین بار در دهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 26February 2017
10 اسفند؛ جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید حسن موذنی» معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری اولین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره جایزه ملی ایثار سه شنبه دهم اسفند با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی عضو طرح شاهد اشاره کرد و گفت: وزارتخانه‌های آموزش و پروش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نهادهای عضو این طرح هستند.
 
موذنی خاطرنشان کرد: جامعه هدف جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلابی هستند که طی سی سال گذشته در جایزه ملی ایثار شرکت داشته‌اند و از این رو 2 هزار نفر از اینان هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند.
 
وی بیان داشت: 7 هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه از خانواده‌ ایثارگران عضو جامعه نخبگانی هستند. در کنکور سال 95، 57 درصد از داوطلبان خانواده‌های ایثارگر در دانشگاه‌های سراسری پذیرفته شدند در حالی که در سال‌های قبل این رقم کمتر از 50 درصد بوده است. همچنین در کنکور امسال یکی از فرزندان شهدا توانست رتبه نخست در رشته ریاضی و فیزیک را کسب کند. همچنین 9 نفر از کسانی که رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کسب کردند، از خانواده‌ی ایثارگران بودند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه این جشنواره در سال‌های گذشته برای دانشجویان، دانش آموزان و طلاب به صورت جداگانه برگزار می‌شد، عنوان کرد: این جشنواره امسال به صورت تجمیع شده و در یک زمان برگزار می‌شود. مهمترین اهداف این جشنواره افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان و شناخت برترین‌های علمی خانواده ایثارگران است. جشنواره ملی ایثار بهترین فرصتی است تا استعدادها، ایده‌ها و طرح‌های فرزندان شهدا و ایثارگران شناسایی شود و آنها را برای رقابت‌های علمی که در کشور برگزار می‌شود، آماده کنیم.
 
موذنی با بیان اینکه خدمات آموزش به خانواده‌های جانبازان بالای 25 درصد ارائه داده می‌شود، گفت: یکی از دغدغه‌های فرزندان شهدا و ایثارگران پرداخت شهریه‌های دانشگاه آزاد است که طی هماهنگی‌ که با دانشگاه داشتیم، مقرر شد به صورت متمرکز این هزینه پرداخت شود و طی نظر سنجی که از دانشجویان داشتیم 70 درصد با پرداخت بدین صورت راضی بودند.
 
 وی در پایان گفت: امروز وظیفه همه دستگاه‌هاست تا اقداماتی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و این موضوع مختص دستگاه خاصی نیست.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار