پایتخت شور و شعور حسینی میزبان دو آلاله دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: پایتخت شور و شعور حسینی زنجان، بار دیگر افتخار میزبانی از دو شهید گمنام را دارد.
کد خبر: ۲۲۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ - 26February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار علی مهدیخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دو شهید گمنام 20 ساله و 42 ساله دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در استان زنجان در شهر زرین رود شهرستان خدابنده تشییع و تدفین می شوند.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهدا در شهر زنجان از ساعت 16 در سبزه میدان زنجان برگزار می شود، افزود: این مراسم از مقابل مسجد جامع به سمت مزار شهدای پایین برگزار می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شب میثاق با شهدا در مسجد ولیعصر(عج) زنجان از سوی هیئت فاطمیون برگزار می شود، افزود: این مراسم از ساعت 20 و 30 دقیقه روز 10 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

وی با اعلام برنامه های وداع و تشییع و تدفین این دو شهید، گفت: روز چهارشنبه۱۱اسفند ماه مراسم استقبال رسمی و مشایعت خودرویی توسط مسئولان شهرستان خدابنده و شهر زرین رود در سه راهی سلطانیه، ساعت 13 انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: مراسم استقبال در مسیر روستاهای قیدار نبی به ترتیب در روستاهای دهجلال، خمارک، مزید آیاد و زواجر ساعت 13 و 30 دقیقه در روز چهارشنبه برگزار می شود.

مهدیخانی با بیان اینکه مراسم استقبال مردمی در میدان معلم شهر قیدار نبی و مشایعت تا میدان امام حسین (ع) از ساعت 14 روز چهارشنبه برگزار می شود، افزود: مراسم استقبال از شهدا توسط مردم روستاهای مسیر شهر زرین رود به ترتیب در روستاهای حصار، گوجه ییلاق، پیر مرزبان و شهید آباد از ساعت 15 روز چهارشنبه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مراسم شب وداع با شهدا و یادواره ۱۰۸شهید بخش بزینه رود در مصلای این شهر برگزار می شود، تصریح کرد: سخنران این مراسم سردار کرمی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان است.

مدیر کل حفظ آثار استان با بیان اینکه آیین تشییع این شهدا پنج شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع از مصلای شهر زرین رود آغاز و پیکر مطهر این شهدا در پارک ملت این شهر آرام می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور شهدا فرصتی برای بازسازی معنوی و وزیدن نسیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، بیان داشت: حضور شهدا نشان می دهد که سربازان حضرت ولیعصر (عج) هیچ گاه از ماموریت های خود غافل نخواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه با حضور این دو شهید تعداد شهدای گمنام استان زنجان به 60 تن می رسد، ادامه داد: 9 شهید در مزارهای عمومی،51 شهید در 23 نقطه یادمانی تدفین شده اند.

وی با بیان اینکه 11 یادمان در استان ساخته شده و سه یادمان در دست ساخت است، افزود: ساخت 9 یادمان نیز در دست مطالعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار