محقق نظامی برجسته لبنانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حزب‌الله الگوی ملت فلسطین است/ هر اقدام احمقانه از سوی ترامپ با واکنشی محکم مواجه می‌شود

امین حطیط با اشاره به جایگاه حزب‌الله در معادلات جاری نبرد با رژیم صهیونیستی، از گروهک‌های تکفیری به عنوان عوامل مخفی این رژیم یاد کرد، و گفت:‌ حزب‌الله الگوی ملت فلسطین است.
کد خبر: ۲۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳ - 25March 2017

امین حطیط تیمسار بازنشسته ارتش لبنان و کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، با اشاره به تصمیم، طرح و اجرا به‌عنوان سه گام مهم در هر عملیات، عملیات آزادسازی فلسطین را نیز در همین حیطه ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، همانطور که صهیونیست‌ها طی یک بازه زمانی فلسطین را به اشغال خود درآوردند، آزادسازی فلسطین نیز طی یک بازه زمانی صورت خواهد پذیرفت.

این محقق لبنانی در ادامه به جایگاه حزب‌الله لبنان نزد ملت فلسطین اشاره کرد و افزود: حزب‌الله اولین نیرویی است که توانست اسرائیل را در تاریخ جنگ میان مسلمانان و رژیم صهیونیستی شکست دهد و موازنه وحشت را در برابر صهیونیست‌ها ایجاد کند. همین مسأله به ملت فلسطین الگویی داده است که از آن در برابر صهیونیست‌ها استفاده کرده و می‌کند.

وی در ادامه سخن از هویت واقعی گروهک‌های تکفیری حاضر در عراق و سوریه گفت و اضافه کرد: این گروهک‌ها ارتش مخفی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که هدف آنان نخست بدنام کردن اسلام و سپس تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و کمرنگ کردن قضیه فلسطین است. به همین خاطر هرکسی که با این گروهک‌ها در حال جنگ است، در واقع به قضیه فلسطین خدمت می‌کند و برای فلسطین و آرمان آن می‌جنگد.

حطیط همچنین موضوع سخنان اخیر ترامپ در حمایت از اسرائیل بویژه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را مطرح و خاطر نشان کرد: اگرچه ترامپ یکی از مزدوران شبکه جهانی صهیونیسم است؛ اما این را به خوبی می‌داند و چیزی می‌گوید که توان اجرای آن را ندارد زیرا هر نوع اقدام احمقانه‌ای از سوی وی، با پاسخی بسیار سخت روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار