با حضور فعالان مبارزه با استکبار جهانی؛

سومین کنگره «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» برگزار می‌شود

سومین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار»، با حضور فعالان مبارزه با استکبار جهانی‌، 20 اسفند در بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ - 27February 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، سومین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار»، روز 20 اسفند ماه روبروی گورستان متجاوزان انگلیسی واقع در منطقه بهمنی بوشهر برگزار می‌شود.

قرار است این مراسم با حضور چهره‌های ملی، بین‌المللی و جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی، مسئولان و مردم بوشهر برگزار شود.

این همایش در سال‌های 93 و 94 نیز با استقبال کم‌نظیر مردم بوشهر و با حضور جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی برگزار شده بود.

استان بوشهر دارای تاریخ پرشکوهی در مبارزه با استعمار و استکبار است و بر اساس مستندات تاریخی، قدمت مبارزه مردم استان بوشهر با متجاوزان بیگانه بیش از 5 قرن برآورد شده که این تاریخ، در نوع خود پرشکوه و کم‌نظیر است.

پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و انگلیسی‌ها در طی 5 قرن گذشته،کشورهای قدرتمند در حوزه دریایی بودند که هر کدام در بخش‌هایی از جزایر و بنادر خلیج فارس مسلط شده وبیش از دو قرن بر این مناطق حاکم بوده‌اند.

هر چند سابقه مبارزاتی مردم بوشهر بر علیه پرتقالی‌ها در تاریخثبت شده اما مقاومت مردم این استان در برابر استعمارگران انگلیسی کهچهار بار به بوشهر تجاوز کردند و هر بار با مقاومت و مبارزه مردم رو به رو شدند سبب شد که بوشهر به عنوان سمبل استکبارستیزی شناخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار