امیر شمخانی:

رشد علمی کشور قدرت‌ساز و امنیت آفرین است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رشد علمی و پیشرفت‌های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین است.
کد خبر: ۲۲۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ - 27February 2017
رشد علمی کشور قدرت‌ساز و امنیت آفرین استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در بازدید از چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد با اشاره به تاثیر گذاری بی بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور، گفت: رشد و شکوفایی فعالیت‌های علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است.

وی عنوان کرد: تنوع و گستردگی دستاوردهای علمی و پیشتازی نسل جوان تحصیلکرده در این عرصه نشان می‌دهد که می‌توان مانند سال‌های دفاع مقدس از ظرفیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده و با اعتماد و اتکا به همین نخبگان جوان، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

شمخانی عملکرد بسیج در مسیر اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قابل قبول دانست و افزود: فرهنگ، تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان برای ایجاد جهش در عرصه‌های علمی و فناوری است و این رویکرد باید به صورت فراگیر در کشور و در میان تمام قشرها و گروه‌های جامعه مفهوم سازی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رشد علمی و پیشرفت‌های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین است، تاکید کرد: مجاهدت رزمنده‌ای که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور در تلاش است با دانشجو و کارآفرینی که در عرصه علم و تولید فعالیت می‌کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.

وی بر رفع مشکلات اجتماعی با توسعه فرهنگ کار و تقویت روحیه جهادی در فعالیت‌های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند و اتکا بر استعدادها و ذهن‌ها به جای تمرکز صرف بر منابع زیرزمینی کلید رفع آسیب‌های شکننده مانند رکود، بیکاری و توسعه نیافتگی است.

شمخانی با ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان و محققان در عرصه‌های مختلف، گفت: با توجه به تخصصی بودن تهدیدها و آسیب‌های نوین، برای رفع آن نیز باید از ظرفیت‌های علمی و روحیه بسیجی بهره‌گیری کرد تا نتایج مطلوب و متناسب با نیازمندی‌های حیاتی کشور کسب شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار