سردار نجاتی خبر داد؛

تشیع 4 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی/ شناسایی 2 شهید جاویدالاثر

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) خراسان رضوی میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، که در خلیل‌آباد و انابد به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ - 27February 2017
تشیع 4 شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در خراسان رضوی/ شناسایی 2 شهید جاویدالاثر خراسان رضوی

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و تشیع و تدفین 4 شهید گمنام دفاع مقدس در خراسان رضوی سردار نجاتی مدیر كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در مركز فرهنگی دفاع مقدس استان به تشریح برنامه های تشییع و تدفین این شهدای والامقام پرداخت.

وی اظهار داشت: شهدای گمنام در شهادتشان به حضرت زهرا (س) اقتدا كردند و گمنامی را پسندیدند و حتی با عروجشان هم نخواستند نام و نشانی از خود به جا بگذارند.

سردار نجاتی در ادامه افزود: از سال 1380 تا كنون خراسان رضوی میزبان 184 شهید گمنام بوده است كه در 60 نقطه از این استان به خاك سپرده شدند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) خراسان رضوی میزبان 4 شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود که در دو نقطه از استان به خاک سپرده خواهند شد.

سردار نجاتی ابراز داشت: این پیکرهای مطهر فردا سه‌شنبه 10 اسفندماه وارد مشهدالرضا خواهند شد و مورد استقبال مسئولین استانی و مردم مشهد قرار خواهند گرفت و در ساعات پایانی شب برای طواف به حرم مطهر رضوی انتقال پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: چهارشنبه 11 اسفندماه پیکر مطهر دو شهید گمنام که یکی از آنها در سن 25 سالگی در عملیات ایذایی والفجر8 در بهمن ماه 1364 در جزیره ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و دیگر شهید گمنام که در اسفندماه 1362 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون به شهادت رسیده است برای خاکسپاری در روز پنجشنبه 12 اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به خلیل‌آباد منتقل می‌شوند.

سردار نجاتی افزود: مراسم وداع با پیکر مطهر 2 شهید گمنام دیگر همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) در جامعه الحسین (ع) رزمندگان اسلام مشهد برگزار می‌شود و بعد از تشیع در اجتماع فاطمیون مشهد که در روز پنجشنبه 12 اسفندماه از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود برای خاکسپاری در روز جمعه 13 اسفندماه در شهر انابد از توابع شهرستان بردسکن به این شهر انتقال می یابند. این دو شهید والامقام مربوط به عملیات های خیبر و بدر بودند که به ترتیب در 20 و 32 سالگی در اسفندماه1362 و اسفندماه 1363 در جزیره مجنون و شرق دجله به فیض شهادت نائل آمدند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم مشهد و شهرستان های خلیل آباد و بردسکن و شهر انابد برای حضور پر شکوه در آئین تشیع این شهدای والامقام از شناسایی دو شهید جاویدالاثر دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیکر مطهر 2 شهید جاویدالاثر شهرستان های قوچان و تربت حیدریه(زاوه) بعد از 33 سال شناسایی شده اند که به علت اینکه هنوز به خانواده آنها اطلاع داده نشده است اسامی آنها متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار