سرهنگ آسمند مطرح کرد

تشریح جزئیات تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در یاسوج

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد جزئیات تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در یاسوج را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ - 27February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه به مناسبت «خاکسپاری دو شهید گمنام در یاسوج» در محل این اداره کل برگزار شد.

سرهنگ امیرعباس آسمند در این نشست اظهار داشت: شهدا سرمایه‌های ملی و گنجینه‌های انقلاب اسلامی هستند و وظیفه همگان پاسداری از خون این مردان بی‌ریا است.

وی افزود: 18 یادمان شهدای گمنام در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، تاکنون 9 یادمان ساماندهی شده ‌و مابقی نیز در حال ساماندهی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار لازم برای ساماندهی هر یادمان شهدا حدود 300 میلیون تومان بوده و برای ساماندهی این 9 یادمان حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار لازم است.

سرهنگ آسمند بیان کرد: شهر یاسوج فردا میزبان پیکر دو شهید گمنام است و با احتساب این دو شهید تعداد 43 شهید گمنام در 19 یادمان استان آرامیده‌اند.

وی ابراز کرد: پیکر پاک این دو شهید فردا ساعت 9:20 صبح در فرودگاه یاسوج مورد استقبال مردم استان قرار گرفته و به کنگره شهدا منتقل می‌شود و عصر فردا در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه یاسوج در جوار این شهدا یادواره شهدای شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکر یکی از شهدا به دانشگاه یاسوج منتقل شده و بعد از اجرای برنامه شبی با شهدا به کنگره شهدا منتقل می‌شود.

سرهنگ آسمند عنوان کرد: پیکر مطهر این دود شهید، روز چهارشنبه ساعت 8:30 صبح با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور یاسوج به دانشگاه آزاد یاسوج منتقل و در آنجا به خاک سپرده می‌شوند.

وی تصریح کرد: مراسم سوم و هفتم شهدای گمنام نیز توسط دانشجویان ولایی دانشگاه آزاد به صورت خودجوش در روزهای آینده برگزار می‌شود.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: تولید کتاب، فیلم و مستندسازی سند و آثار شهدا از جمله وظایف ذاتی این نهاد است.

سرهنگ آسمند با اشاره به اینکه بیش از 70 عنوان برنامه در این حوزه انجام می‌شود، عنوان کرد: دایره‌المعارفی از آثار شهدا در کل کشور در حال تدوین است که هر استان باید در این راستا نسبت به تدوین یک دانشنامه اقدام کند.

وی بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان به زودی تدوین می‌شود و تا کنون در این راستا بیش از یک میلیون سند در استان جمع‌آوری شده است و با توجه به اینکه بسیاری از آثار در دستگاه‌های دولتی هستند باید تفاهم‌نامه‌ای در این باره با نهادهای اجرایی استان منعقد شود.

آسمند از برگزاری همایش " اسوه‌های صبر و مقاومت" در 18 اسفندماه در یکی از شهرهای استان خبر داد و گفت: در این آیین از مادران و همسران شهدا تجلیل می‌شود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام و برنامه بنیاد حفظ آثار استان احداث باغ موزه دفاع مقدس است که تا کنون زمین این باغ موزه مهیا شده ولی تنها برای انجام مطالعات این طرح به 100 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و این مسئله نیازمند همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه استان است.

آسمند با بیان اینکه سرکشی از خانواده شهدا سبب عزت و پالایش روح انسان می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های بنیاد بازدید و سرکشی روزانه از خانواده‌های شهدا است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: در این راستا اساتید دانشگاهی برای آموزش دفاع مقدس در استان شناسایی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال 130 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهر دهدشت اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود 306 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام در شهر دهدشت تخصیص یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار