تقدیر رئیس‌ جمهوری از عملکرد «بنیاد برکت»

در جشنواره‌ ملی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، «بنیاد برکت» در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی، به عنوان نهاد برتر در حوزه‌ سلامت انتخاب شد و مورد تقدیر ریاست جمهوری قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ - 27February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در مراسم اختتامیه‌ جشنواره ملی مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت که با حضور «حجت الاسلام حسن روحانی»، رئیس‌جمهور و مقامات عالی‌رتبه‌ دولت، استانداران، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر فعالان حوزه‌ سلامت کشور برگزار شد، «محمد مخبر»، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دلیل کارنامه‌ پربار بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام راحل در حوزه‌ سلامت، تندیس «مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی اجتماعی» را دریافت کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل، این تندیس را برای عملکرد کلی این ستاد در تمامی حوزه‌های سلامت از دست رئیس‌جمهور گرفت؛ گروه دارویی برکت نیز به پاس دستاوردها و عملکرد این گروه در حوزه‌ داروسازی مورد تقدیر قرار گرفت.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام راحل، با هدف محرومیت‌زدایی اقدامات گسترده‌ای را درحوزه‌ سلامت مناطق محروم کشور انجام داده است. این بنیاد تاکنون 365 میلیارد تومان برای ارایه‌ی خدمات سلامت الکترونیک، بیمه، مالی و حمایتی و 410 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل بیمارستان‌های مناطق محروم اعتبار اختصاص داده و مجموعاً 775 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را برای حوزه‌ سلامت مناطق محروم کشور رقم زده است.

بنا به اعلام دبیرخانه‌ جشنواره، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) پس از طی فرآیند ارزیابی کارشناسان جشنواره‌ ملی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت، شایسته‌ تقدیر و دریافت تندیس شناخته شد.

به گفته‌ معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، بیش از 400 دستگاه اجرایی اطلاعات عملکرد خود در حوزه‌ سلامت را به جشنواره‌ مولفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت ارسال کردند که از این میان 90 دستگاه به بخش داوری راه یافتند و 30 دستگاه برگزیده شدند.

جشنواره‌ی ملی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت با همکاری چند معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ایران، مرکز تحقیقات بهداشت کار و چند نهاد دیگر مسئول در حوزه‌ سلامت برگزارشد.

 توسعه‌ مسئولیت‌های اخلاقی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی سازمان‌ها در حوزه‌ سلامت، مسئولیت‌پذیری سازمان‌ها در برابر سیاست‌گذاری‌ها و قوانین مؤثر بر سلامت جامعه و پاسخ‌گویی در قبال عملکرد مدیریتی و مالی و حرفه‌ای سازمان‌ها در حوزه‌ سلامت اهداف این جشنواره اعلام شده است.

در مراسم اختتامیه‌ این جشنواره هم‌چنین با حضور رئیس جمهور از کتاب «اطلس بیماری‌های شایع» هم رونمایی شد.

بنیاد برکت کوشیده است درحوزه سلامت با احداث بیمارستان، مراکز بهداشتی، درمانی و مراکز جامع سلامت در کشور و نیز ارایه خدمات سلامت از راه دور بخشی از بار هزینه های سنگین درمان را از دوش مردم مناطق محروم بردارد.

تکمیل و ساخت 11 بیمارستان با ظرفیت یک هزارو 234 تخت در شهرهای محروم 10 استان کشور، ساخت 42 مرکز بهداشت و احداث88 مرکز جامع سلامت ، انقعاد تفاهم‌نامه احداث دو مرکز جامع سرطان سطح سه ، ارایه خدمات سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور از طریق شرکت برکت تل در مناطق محروم به بیش از 350 هزار نفر در قالب 20 خدمت، ‌همچنین صدور 250 هزار فقره بیمه نامه برای پوشش460 هزار نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه، از جمله اقدامات اجتماعی بنیاد برکت در حوزه سلامت به شمار می رود که مورد تقدیر مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها