گوشه‌‏ای از کرامات حضرت زهرا(س)

عده‌ای از یهودیان نزد رسول خدا(ص) رسیده، عرض کردند: ما حق همسایگى داریم، درخواست مى‌کنیم دخترت فاطمه(س) را به عروسى ما بفرستى تا مجلس جشن ما به قدوم آن حضرت زینت گیرد.
کد خبر: ۲۲۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ - 27February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، از «ابن جوزى» نقل شده است: در هنگام زفاف فاطمه(س) بعد از دادن جامه عروسى خود به فقیر، جبرئیل به محضر رسول خدا(ص) آمده، عرض کرد: یا رسول الله(ص) پروردگارت سلام مى‏‌رساند و مرا نیز فرمان داده که به فاطمه(س) سلام برسانم و براى فاطمه(س) جامه‏اى از دیباى سبز و از جامه‏هاى بهشتى فرستاده است. فاطمه(س) بعد از پوشیدن لباس نزد پدر آمد، حضرت با عباى خود، و جبرئیل با بالهاى خود آن جامه را پوشاندند تا نور آن باعث آزار دیدگان نشود.

روزى بعضى از یهودیان خدمت پیامبر(ص) رسیده، عرض کردند:ما حق همسایگى داریم، درخواست مى ‏کنیم دخترت فاطمه(س)را به عروسى ما بفرستى تا مجلس جشن ما به قدوم آن حضرت زینت گیرد.

پیامبر(ص)فرمود:فاطمه، زن على بن ابیطالب(ع)است و در اطاعت او مى ‏باشد. اما آنها اصرار کردند که تو شفاعت کن که على(ع) به او اجازه دهد. بعد از اجازه، یهودیان خود را به هر آنچه از لباسهاى خوب و فاخر و جواهرات داشتند، آراستند و گمان مى‏کردند که فاطمه(س)با لباس فقیرى مى‏آید و او را استهزا مى ‏کنند؛اما جبرئیل نازل شد و لباسی بهشتى با جواهرات بى‏ نظیرى که چشم روزگار مانند آن را ندیده بود با خود آورد و فاطمه(س)آن را پوشید و به مجلس عروسى رفت و زنان چون این منظره را دیدند، به سجده افتاده، مسلمان شدند و به سبب آن بسیارى دیگر از یهودیان نیز مسلمان شدند.

مـنابع:

1-احقاق الحق، ج‏10، ص‏401.

2-بحارالانوار، ج‏43، ص‏30.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار