ایران و روسیه با برنامه توسعه توان موشکی آمریکا مخالفت کردند

در دیدار مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و رئیس اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه، دو کشور بر مخالفت با توسعه توان موشکی آمریکا تاکید کردند.
کد خبر: ۲۲۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱ - 27February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در دیدار «غلامحسین دهقانی»، مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و «میخائیل اولیانوف»، رئیس اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه که در مسکو برگزار شد، طرفین ابعاد مختلف همکاری‌های دو کشور را در حوزه‌های مرتبط بررسی کردند.

پایگاه آنلاین روزنامه کامسامولسکایا پراودا روز دوشنبه به نقل از مقام روس نوشت: در دیدار با طرف ایرانی دامنه گسترده ای از مسائل مورد علاقه دو کشور مورد مذاکره قرار گرفت.

بنا به این گزارش، طرفین در مذاکرات خود، توسعه سامانه موشکی جهانی آمریکا را بدون توجه به منافع امنیتی دیگرکشورها غیرقابل قبول خواندند.

به گفته مقام روسی، مواضع تهران و مسکو در باره چگونه حل مسائل کلیدی امنیت بین المللی با هم مطابقت دارد.

وی افزود: مسائل بین المللی باید در فضای احترام متقابل با توجه به منافع تمامی کشورها بدون تحمیل نسخه های آماده کشورهای دیگر و از راه گفت وگوهای سازنده حل شود.

آمریکا اعلام کرده است که همزمان با نوسازی و تقویت زرادخانه اتمی، توان موشکی این کشور در مناطق مختلف جهان را نیز افزایش می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها