پیشروی ارتش سوریه تا 4 کیلومتری شهر باستانی تدمر

نیروهای سوری چهار کیلومتر بیشتر با تدمر فاصله ندارند و در روزهای اخیر به سرعت از جنوب غرب و شمال غرب پیشروی کرده‌اند و کنترل بلندی‌های مشرف بر شهر را به دست گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۲۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ - 27February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع امنیتی سوریه روز (دوشنبه) اعلام کرد ارتش این کشور به پیشرویهای چشمگیری در برابر گروه تکفیری صهیونیستی داعش در استان شمالی حلب دست یافته و در حال پیشروی به سمت شهر باستانی تدمر در مرکز این کشور است.

یک منبع امنیتی دمشق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در مدت 15 روز گذشته ارتش سوریه 18 روستا از جمله روستای تادف را در جنوب شهر الباب، پایگاه سابق تروریست‌های داعش که پنجشنبه گذشته به دست ارتش ترکیه و معارضان مسلح متحد ترکیه افتاد، آزاد کرده است. تدمر در ماه دسامبر به اشغال تروریستهای داعش درامد.

این منبع اعلام کرد ارتش کنترل 600 کیلومتر مربع را در این بخش از استان حلب واقع در شمال سوریه به دست گرفت.

رامی عبدالرحمان، رئیس گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز این پیشروی ارتش سوریه را تایید و تصریح کرد داعش روز دوشنبه نیروهای خود را از 23 منطقه دیگر در این منطقه پیش از این که ارتش سوریه این مناطق را بگیرد،‌ عقب کشید.

از طرف دیگر ارتش سوریه روز دوشنبه در جنوب شهر منبج واقع در شمال سوریه با نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلافی از نیروهای کرد و عرب ضد داعش هستند، اتحاد برقرار کرد.

اگر چه در نزدیکی الباب در برابر نظامیان ترکیه ای تنش بالا گرفته است اما روابط نیروهای دولتی با نیروهای دموکراتیک سوریه در نزدیکی منبج مثبت است.

طلال سلو، سخنگوی نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرد «ما در بسیاری از مناطق در شمال سوریه در نزدیکی نیروهای دولتی هستیم و نوعی آتش بس میان ما برقرار است. بنابراین، میان ما در منبج درگیری نخواهد بود».

به گفته رامی عبدالرحمان، ارتش سوریه در شمال این کشور سه هدف دارد که عبارتند از «جلوگیری از نیروهای ترکیه ای متحد معارضان مسلح برای پیشروی به طرف جنوب، اتحاد با نیروهای دموکراتیک سوریه و به دست گرفتن کنترل منطقه الخفسه که ایستگاه پمپاژ آب شهر حلب در آنجا قرار دارد و از یک ماه و نیم پیش به دست داعش از کار افتاده است».

در مرکز سوریه نیز ارتش سوریه به شهر باستانی تدمر نزدیک شده است و تلاش می کند «کنترل آن را از دست تکفیری های داعش خارج کند».

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز خاطر نشان کرد «نیروهای دولتی چهار کیلومتر بیشتر با تدمر فاصله ندارند. آنها در روزهای اخیر به سرعت از جنوب غرب و شمال غرب پیشروی کرده اند و کنترل بلندی های مشرف بر شهر را به دست گرفته اند».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها