سرهنگ اکبری:

لغو مرخصی مجرمان سابقه‌دار از اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی/ توصیه پلیس به شهروندان در خصوص خریدهای عید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا از لغو مرخصی مجرمان سابقه دار از اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی خبرداد و گفت: این متهمان توسط ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور ضمن شناسایی و کنترل، فعالیت‌های آنها رصد و تحت نظارت پلیس هستند.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 28February 2017

لغو مرخصی مجرمان سابقه‌دار از اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی/ توصیه پلیس به شهروندان در خصوص خریدهای نوروزیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «محمدرضا اکبری» معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی به استان‌های سراسر کشور، یکی از برنامه‌های مهم ما در پایان سال در حوزه جعل و کلاهبرداری، کنترل مجرمان است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده با قوه قضائیه به منظور ایجاد امنیت برای شهروندان در ایام اسفند و نوروز در خصوص لغو مرخصی مجرمین حرفه‌ای، گفت: با توجه به اینکه 85 درصد از مجرمان سابقه‌دار یا رها شده از زندان مرتکب جعل و کلاهبرداری شده‌اند، ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری در سراسر کشور ضمن شناسایی و رصد مجرمان، آن‌ها را به صورت محسوس و غیر محسوس تحت نظارت قرار می‌دهند.

سرهنگ اکبری گفت: به دلیل خریدهای نوروزی در اسفند ماه تبادل پول، اسکناس، تراول چک و ارز بسیار فراوان صورت می‌گیرد بنابراین به دلیل تراکم زیاد مشتری و خریدار، دقت لازم کاهش می‌یابد. افراد سودجو نیز با سوء استفاده از این شرایط در مراکز تجاری، اقتصادی و فروشگاه‌ها مبادرت به ارائه اسکناس‌های جعلی هنگام خرید و فروش می‌کنند.

معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا، درباره خرید و فروش و تبادل اسکناس‌هایی که از مشتری و یا مشتری از مغازه داران دریافت می‌کند، توصیه کرد: شهروندان با شناسایی پارامترهای امنیتی، مراقبت کافی داشته باشند.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: جلساتی با ستاد پیشگیری و مقابله با جعل وزارت کشور و بانک مرکزی برگزار و در این رابطه موضوعاتی مطرح شد که امیدواریم پیگیری‌های مربوطه انجام شود.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا به سفرهای نوروزی شهروندان و استفاده از تورهای مسافرتی اشاره کرد و گفت: ممکن است افرادی در فضای مجازی و یا سایر روش‌ها اقدام به تبلیغ برای انجام مسافرت‌های ارزان کرده و حتی وجوهی را نیز دریافت کنند؛ شهروندان باید توجه داشته باشند که اینگونه تبلیغات در اغلب موارد کلاهبرداری و حتی ارسال بلیت نیز در پاره‌ای موارد جعلی بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افرادی که برای مسافرت از شرکت‌های هواپیمایی و خدمات مسافرتی استفاده می‌کنند نباید به هر شرکتی اطمینان کنند. شهروندان برای انجام مسافرت به خارج از کشور به مراکز و آژانس‌های مسافرتی رسمی که دارای مجوز هستند، مراجعه و از پرداخت هرگونه وجه، تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات گسترده و فریبنده ادعای اجرای تور با هزینه‌های پایین را دارند، خودداری کنند.

سرهنگ اکبری به شهروندان توصیه کرد: برای اخذ ویزا شخصاً با ارائه گذرنامه به سفارت خانه‌ها مراجعه و یا از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر اقدام کنند و از تحویل مدارک به افراد ناشناس یا شرکت‌ها و آژانس‌های غیر معتبر پرهیز نمایند.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار