محمدصالح جوکار

باید به آمریکا بی اعتماد بود

مقامات کشورمان نیز از اتفاقات وحوادثی که در تاریخ افتاده است درس گرفته و بار دیگر تاریخ را مورد بازخوانی قرار دهند. نباید مسئولان فریب ادعاهای امریکا را بخورند و باید همواره در تصمیمات آینده خود از اتفاقات گذشته درس بگیرند.
کد خبر: ۲۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶ - 03July 2014

باید به آمریکا بی اعتماد بود

محمدصالح جوکاررئیس کمیته بسیج مجلس در یادداشت خود برای خبرگزاری دفاع مقدس نوشت:امریکا پایبند هیچ معاهده، قانون و کنوانسیونی در دنیا نیست و برخوردهای ابزاری امریکا منجر به آن شده است که مجامع بینالمللی از جمله مجمع حقوق بشر سازمان ملل و شورای امنیت، مشروعیت خود را از دست بدهند.

رفتاردوگانه سازمان های بین اللملی در موضوعاتی از جمله حقوق بشر و سکوت آنان در برابر جنایت های آمریکا این سازمان ها را ابزاری در دست امریکا قرار داده و به همین دلیل است که اقدامات خلاف قانون امریکا در هیچ سازمانی مورد رسیدگی قرار نمیگیرد.

اقدامات جنایتکاران امریکا در دوران دفاع مقدس و حمله به هواپیمای مسافربری ایران تنها نمونههای کوچکی از این نوع جنایتها به شمار میآید.

بینظمیها در منطقه خاورمیانه از تروریست تراشی تا سازماندهی آنان توسط آمریکایی ها گرفته تا اشغال عراق و افغانستان و زندان گوانتانامو و ابوغریب همه صفحاتی از از پرونده سیاه آمریکایی ها در زمینه حقوق بشر و ترویج تروریسم است.

قوانین بینالمللی برای امریکا محلی از اعراب ندارد، آنها به راحتی قوانین بین المللی را زیر پا میگذارند که نمونه آن تحریم ناجوانمردانه جمهوری اسلامی ایران است.

البته بر اساس این سیاست آمریکایی ها که هر اقدامی در راستای منافع ملی آمریکا باشد مشروعیت دارد، این گزاره را ثابت می کند که مقامات این کشور در در راستای منافع خود از هیچ اقدامی فروگذاری نمیکند.

البته دوران یک تازی امریکا به پایان رسیده ، دیگر ملتها در برابر اقدامات خلاف قانون امریکا سکوت نمیکنند چرا که امروز آشکار است در هر جنایتی دست امریکا حضور دارد.

با این حال جای تأسف دارد که هنوز هم برخی از کشورها به ویژه برخی از کشورهای منطقه سیاست های امریکا را دنبال میکنند و از خود استقلالی ندارند.

این کشورها پادو و نوکر امریکا در منطقه هستند و مطمئنا این شیوه و روش علاوه بر شکستهای پی در پی امریکا نتیجهای برای این کشورها در پی نخواهد داشت جز آنکه منافع امریکا را تأمین کند.

حمله به هواپیمای مسافربری ایران را باید جنایت امریکایی نامید و این جنایت وحشیانه در تاریخ ثبت شده است .آیندگان در این مورد به قضاوت خواهند نشست که چگونه امریکا با جنایات آشکارا و اقدامات جنایتکاران خود حقوق بشر را تضییع کرده و حتی حاضر به عذرخواهی نیست.اقدامی که از لحاظ قانونی و حقوق ابتدایی بین الملل محکوم است و جنایت جنگی محسوب میشود با این حال عاملین این امر نه تنها محاکمه نشدند بلکه مورد تشویق و دریافت جایزه هم قرار گرفتند.

امریکایی ها همچنان بر خوی استکباری خود اصرار میورزد و این طبیعت نظام سلطه است که هر خلافی را به قوانین بین المللی ارجحیت میدهد.

با این روحیه استکباری مقامات آمریکایی هیچ گاه نمیتوانیم به امریکا اعتماد و اطمینان داشته باشیم چرا که آنها هر جا حکم میکنند به راحتی قادر هستند حقوق بشر را زیر پا گذاشته و مجامع بینالمللی را نادیده بگیرند، بنابراین به چنین کشوری نمیتوان اعتماد کردعلاوه بر این اگر با زیادهخواهیهای امریکا مقابله نکنیم آنها گستاختر از گذشته خواهند شد.

مقامات کشورمان نیز از اتفاقات وحوادثی که در تاریخ افتاده است درس گرفته و بار دیگر تاریخ را مورد بازخوانی قرار دهند. نباید مسئولان فریب ادعاهای امریکا را بخورند و باید همواره در تصمیمات آینده خود از اتفاقات گذشته درس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار