کارشناس مسائل غرب آسیا:

جنازه فرزندان صدام در ایران نیست/ جزئیاتی از کشته شدن ۲ فرزند صدام توسط جنگنده آمریکا

کارشناس مسائل غرب آسیا، در واکنش به درخواست نوه صدام از «ترامپ» برای گرفتن جسد پدر و عمویش از ایران گفت: جنازه این دو جنایتکار با بمباران جنگنده‌های آمریکایی به خانه‌ای که آن دو نفر در آن بودند، سوخته و نابود شده است.
کد خبر: ۲۲۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶ - 28February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گویی در واکنش به نامه‌ای که اخیراَ نوه «صدام» به «ترامپ» نوشته و مدعی شده که جنازه پدر و عمویش در دست ایران است و آن را پس بگیرند اظهار داشت: بعد از سرنگونی رژیم صدام گزارش‌های رسیده مبنی بر اینکه دوتن از فرزندان صدام به نام‌های «عدی» و «قصی» که مسئولیت‌هایی در رژیم صدام داشتند در موصل اقدام به جمع‌آوری نیرو کردند تا بتوانند علیه دولت تازه تأسیس عراق و نیروهای آمریکایی وارد عمل بشوند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با کمک برخی نیروهای محلی موصل و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها برای دستگیری این دونفر جایزه تعیین کرده بودند، گفت: اهالی موصل در این شرایط محل اختفای فرزندان صدام را به آمریکایی‌ها لو می دهند وخانه‌ای که آن دو نفر به همراه فرزند قصی به نام مصطفی که در آن زمان حدود 14 سال سن داشت مورد بمباران هواپیماهای جنگی آمریکا قرار می گیرد و ضمن اینکه خانه منهدم می شود آن دونفر در آتش می سوزند و بعد از به هلاکت رسیدن هم جنازه هایشان نابود می شود.

هانی زاده با تأکید بر اینکه این دونفر هیچ ربطی به ایران ندارند واین مسئله مربوط به حدود 14 سال قبل است، بیان داشت: در حالی که کسی غیر از نوه صدام به دنبال جنازه این دو جنایتکار نیست باید پرسید که چرا ایران باید جنازه این دو جنایتکار را نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه هر از گاهی یک جریان سازی توسط عربستان سعودی علیه ایران صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: نوه صدام که به ترامپ نامه نوشته احتمالا خارج از عراق است و باید پرسید که چرا در زمان اوباما و جرج بوش این درخواست را نکرده بود و الان بعد از گذشت نزدیک به 14 سال بعد از سرنگونی صدام این مسئله را مطرح می کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا نامه نوه صدام به ترامپ را تبعات سفر عادل الجبیر به عراق خواند  که به نظر می رسد رژیم آل سعود هر از گاهی چنین مسائلی را علیه ایران طرح می کند.

وی با بیان اینکه در گذشته عربستان سعودی سعی کرد که از طریق اختلاف افکنی بین شیعه و سنی یک جنگ داخلی در عراق ایجاد کند، خاطر نشان کرد: این طرح با شکست مواجه شد و بعد از آن هم که سعی کرد داعش را وارد عراق کند، آن هم شکست خورد و الان مسائلی از این دست را علیه ایران مطرح می کند که جنازه های این دو فرد جنایتکار که نه برای ایران و نه برای مردم عراق هیچ ارزشی ندارد در دست ایران است.

هانی زاده طرح این مسئله را یک لطیفه سیاسی خواند و تاکید کرد: عربستان سعی می کند همانطور که در گذشته بین ایران با ترکیه و سودان فاصله ایجاد کرده این بار بین ایران و عراق فاصله ایجاد کند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها