آثار ارسالی جایزه ادبی شهید آوینی قابلیت مرجع شدن دارند

بهروز اثباتی معتقد است: کتاب های این دوره علمی‌ترند و در آن پیروی از مبانی غربی کمتر دیده می شود. به همین دلیل با ابعاد دینی و فرهنگی جامعه سنخیت و نزدیکی بیشتری دارند. ما تاکنون مشابه چنین کتاب هایی را نداشتیم. تحولات و تغییرات کیفی آثار رسیده تا آنجاست که می توان از این کتاب ها به عنوان کتاب های مرجع بهره گرفت.
کد خبر: ۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱ - 21August 2013

آثار ارسالی جایزه ادبی شهید آوینی قابلیت مرجع شدن دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار بهروز اثباتی دبیر علمی دومین کتاب سال مقاومت بینالملل اسلامی (جایزه ادبی شهید آوینی) و رییس کمیته داوران حوزه جنگنرم این جایزه ادبی وضعیت آثار منتشر شده در این دوره را نسبت به دوره گذشته مطلوب توصیف کرد و افزود: تاکنون نزدیک به 100 عنوان کتاب در دو مرحله مورد ارزیابی و بازبینی داوران قرار گرفتهاند تا در نهایت آثار برتر انتخاب و معرفی شوند.

وی تفاوت وضعیت کتاب­های این دوره را در ارتقاء مباحث کیفی و علمی آن نسبت به دوره قبل اعلام کرد و گفت:کتاب­های این دوره علمیترند و در آن پیروی از مبانی غربی کمتر دیده می­شود. به همین دلیل با ابعاد دینی و فرهنگی جامعه سنخیت و نزدیکی بیشتری دارند. ما تاکنون مشابه چنین کتاب­هایی را نداشتیم. تحولات و تغییرات کیفی آثار رسیده تا آنجاست که می­توان از این کتاب­ها به عنوان کتاب­های مرجع بهره گرفت.

اثباتی افزود: آثار بسیار زیادی در حوزه جنگ روانی و تهدید نرم وجود دارند. ما در پرداختن به مباحث کلی با خلاء و کاستی مواجه نیستم، اما انتظار این است که پژوهشگران و مولفان به مرور اجزاء موضوع بپردازند و با واکاوی­های نوین، جزئیات این عرصه را مورد بررسی قرار دهند.

وی درباره جایگاه و اهمیت برپایی جایزه ادبی شهید آوینی ادامه داد:برپایی این جشنواره فرصت مناسبی را در اختیار نهادهای فرهنگی برای بهره­ برداری از دستاوردهای آن قرار می­دهد تا از نتایج آن در تنظیم برنامه ­های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت خود بهره بگیرند و نسبت به رفع نقاط ضعف موجود برنامه­ ریزی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار