آیت الله صدیقی:

مرگ برای انسان‌های دنیا پرست پوسیدن است

امام جمعه موقت تهران گفت: مرگ برای انسان‌های دنیا پرست پوسیدن است اما برای انسان‌های عاشق خدا و عاشق لقاء الهی نه تنها پوسیدن نیست بلکه پوست انداختن، خلاصی و رسیدن به عالم اسماء الهی است.
کد خبر: ۲۲۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ - 01March 2017
مرگ برای انسان‌های دنیا پرست پوسیدن استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر و نورانی دو شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: افرادی اولیاء الهی هستند که دل به زندگی پست دنیوی نبستند و به آن وابسته نیستند بلکه وارسته هستند و اهل پروازند، رکود و قنود ندارند، در جا نمی‌زنند و پیش رونده‌اند و رو به بالا هستند و بین خدا و آنان میان عاشق و معشوق رمزی است.

وی به فضائل و مقامات معنوی حضرت فاطمه سلام ‌الله‌ علیها پرداخت و این فضائل را بسیار برتر از فهم و درک عقول بشری خواند و گفت: حضرت زهرا(س) در جوانی آرزوی شهادت داشت از این رو وقتی پیامبر اکرم(ص) ناله‌های جانسوز فاطمه(س) را کنار بستر خودش دید، چیزی را در گوش ایشان زمزمه کرد و رمزی را گفت که حضرت زهرا(س) دیگر بعد از شنیدن آن صحبت پیامبر بی تابی و ناله نمی‌کردند.

وی افزود: زمانی که وجود نازنین امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب(ع) مشغول دفن پیکر مطهر و نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) بودند رو کرد به قبر مطهر پیامبر اکرم(ص) و به وجود نازنین رسول الله(ص) هم خودش سلام کرد و هم به نیابت از این شهیده سلام داد و گفت: من از طرف دختری به شما سلام می‌کنم؛ آن دختر که بر شما وارد شد و خیلی زود به شما ملحق شد، حضرت زهرا(س) لحظه شماری می‌کرد که به لقاء الهی برسد.

صدیقی با بیان اینکه ما در برابر تمامی شهدا مسئول هستیم و باید ادامه دهند راه آنها باشیم، تصریح کرد: آنها  مشتاقانه در مقابل خداوند حاضر شدند و وابستگی به دنیا نداشتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار کرد: این جوانانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند اگر امروز بودند همسن ما بودند، اما آنان این دنیا را برای خودشان تنگنا و زندان دیدند و عالم آخرت را به رای العین مشاهده کردند و متوجه شدند که زندگی در آنجا با زندگی در اینجا قابل مقایسه نیست.

وی گفت: اینجا مرگ دارد، ولی شهادت مرگ را رسوا می‌کند، مرگ برای انسان‌های دنیا پرست پوسیدن است اما برای انسان‌های عاشق خدا و عاشق لقاء الهی نه تنها پوسیدن نیست بلکه پوست انداختن، خلاصی و رسیدن به عالم اسماء الهی است.

صدیقی گفت: اين جریانات سیاسی که در رقابت‌های قدرت با همديگر مصاف می‌دهند اينها آزاده‌ نیستند و اينها آزادی ندارند، آزاد كسي است كه خدا را مي‌بيند و موقعيت قدرت را فرصتي براي خدمت به مردم مي‌بيند و وقتي به قدرت مي‌رسد هيچگونه امتياز خواهي در او ديده نمي‌شود و او آزاده از همه تعلقات است و مردم را عائله خدا مي‌داند و خودش را نماينده خدا براي خدمت به مردم مشاهده مي‌كند.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها