معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 8 آموزش و پرورش استان تهران:

صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر همچنان پابرجاست

همزمان با سالروزتاسیس نهاد امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی مراسم ویژه ای با مشارکت آموزش و پرورش منطقه 8 در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 01March 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حجت الاسلام و المسلمین جمال الدین حق‌گو» معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 8 آموزش و پرورش استان تهران در زمینه هفته تربیت اسلامی اظهار داشت: هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با هدف نگهبانی از اعتقادات دانش آموزان در دوره آقایان شهید رجایی و باهنر است و به گفته مقام معظم رهبری امور تربيتي صدقه جاريه شهيدان رجايي و باهنر به شمار می رود.

حق‌گو با بیان اینکه مهمترین اهمیت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به اهداف این هفته است، افزود: حفظ کرامت دینی و مذهبی دانش آموزان، واکسینه کردن آنها در مقابل تمام افکار انحرافی و فکرهای غلط، پرورشی نسلی مدافع نظام و انقلاب اسلامی ایران و تربیت دانش آموزان پایبند به تمام باورهای دینی از مهمترین اهداف برنامه ریزی شده برای نهاد امور تربیتی و تربیت اسلامی است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی است که هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در منظر مسئولان از اهمیتی بیش از گذشته برخوردار شده است توجه فزاینده به مقوله تربیت دینی و احیای نهاد امور تربیتی باعث شده است که مردم، دانش آموزان و والدین آنها هم به اهمیت کارکرد این نهاد فرهنگی واقف شوند.

حجت الاسلام حق‌گو با تأکید بر اینکه حقیقتا نهادی مانند امور تربیتی نمی تواند با مسئولیت های وسیعی که دارد به تنهایی به اهدف خود دست پیدا کند، تصریح کرد: از مجموع هفت فصل سند تحول بنیادین شش فصل مربوط به امور تربیتی، پرورشی و تربیت بدنی است همین موضوع کافی است تا به گستردگی و اهمیت وظایف امور تربیتی پی ببریم در همین راستا قطعا ما برای رسیدن به اهداف خود نیازمند همکاری و تعامل با سایر سازمان ها هستیم.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی که قطب حضور اقشار مخختلف مردم هستند می توانند کمک بسیاری به امور تربیتی کنند، ادامه داد: یک همکاری دو سویه، عملی و تعاملات همه جانبه با سازمان های فرهنگی می تواند ما را در اجرای برنامه های تربیتی مان یاری کند دراین زمینه ما توانستیم با قطب فرهنگی منطقه 8، فرهنگسرای گلستان تعامل بسیار خوبی برای ترویج و تبلیغ در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی داشته باشیم که امیدوارم این همکاری استمرار داشته باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 8 آموزش و پرورش استان تهران عنوان کرد: مراکز فرهنگی محل حضورو رفت و آمد دانش آموزان و والدین آنهاست ما در تلاش هستیم از مراکز مهمی مانند فرهنگسرای گلستان که ظرفیت های بسیاری برای اجرای برنامه های تربیتی دارند برای مشارکت و آموزش به حداکثر مخاطبان استفاده کنیم.

علاقمندان برای اطلاع از برنامه های امور تربیتی تربیت اسلامی در حوزه دانش آموزان می توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب پارک فدک مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با تلفن 77909293 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار