مدیرکل حفظ آثار استان کرمانشاه خبر داد؛

رونمایی از 80 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال 95 در کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: تدوین حدود 65 عنوان کتاب با محتوای دوران دفاع مقدس انجام شده است که رونمایی از این تعداد کتب فرهنگی تا پایان امسال به بیش از 80 عنوان می‌رسد.
کد خبر: ۲۲۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ - 01March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، اظهار داشت: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» اثر فاخر مهناز فتاحی یکی از هنرمندان نویسنده استان است که رونمایی از آن طی روزهای گذشته در کرمانشاه انجام شد.

وی گفت: کتاب «پناهگاه بی‌پناه» مربوط به وقایع اسفند سال 66 است که بر اثر بمبارن رژیم بعثی، تعداد 76 نفر از پناه‌جویان به شهادت رسیدند، در حالی که پناهگاه به عنوان محل امنی برای افراد است که از نظر قوانین بین‌المللی، مورد آن بمبارن ممنوع است.

این مسؤول خاطرشان کرد: در زمینه چاپ کتاب‌های دفاع مقدس، فعالیت‌های خوبی از سوی نهاد‌های فرهنگی و این دستگاه اجرایی به عنوان کمیته تدوین کتاب انجام شده و در این راستا برگزاری کارگاه آموزشی و شناسایی تعدادی نویسنده نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: حدود 65 جلد کتاب با عناوین تاریخ شفاهی، خاطرات رزمندگان، شعر دفاع مقدس، کتب کودک و نوجوان و... مربوط به دوران دفاع مقدس گردآوری شده که رونمایی تعدادی از آن‌‌ها نیز انجام گرفته است.

این مسؤول با یادآوری اینکه در تشریح وقایع دوران دفاع مقدس باید فرهنگ ایثار و رشادت در بین نسل‌های آینده نهادینه شود، تاکید کرد: کرمانشاه شهدای بسیاری را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده است و متولیان فرهنگی موظف به انتقال مفاهیم والای ارزش‌های انقلاب به نوجوانان آینده‌ساز کشور هستند.

وی با اشاره به تدوین حدود 65 عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس از سوی این دستگاه‌ اجرایی ادامه داد: رونمایی از این تعداد کتب فرهنگی با موضوعات دفاع مقدس تا پایان سال‌جاری به بیش از 80 عنوان می‌رسد که با هماهنگیکنگره سرداران،امیران، فرماندهان و9 هزار و 800 شهیداستانکرمانشاه گردآوری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار داشت: برخی از این کتب شامل خاطرات شفاهی «سردار کوروش آسیابانی»،شهید «منوچهر عباسی»،زنده یاد «حاج عبدالرضا علیانی»، سردار «رضا شاه‌ویسی و نیز اثر» زنگ پرواز» شامل وقایع و خاطرات شهدای دبستان رشید یاسمی و... است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها