حجت الاسلام حسن ابوترابی:

اسارت یکی از حماسه های استثنایی‌ست/ ای کاش همه‌ی دنیا مانند این اسرا بودند

اصولا دفاع مقدس یک پدیده استثنایی در تاریخ جهان و ایران است، تمام برگه های تاریخ دفاع مقدس زیبا و ماندگار ند اما برگه اسارت یکی از حماسه استثنایی پیروزی های ملت ایران عزیز است .
کد خبر: ۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴ - 31May 2013

اسارت یکی از حماسه های استثنایی‌ست/ ای کاش همه‌ی دنیا مانند این اسرا بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگردارتحال  سید آزادگان حجت الاسلام علی اکبرابوترابی و پدر بزرگوارش که در تالار اندیشه برگزار شد،  گفت: آنچه در تاریخ اسارت رخ داده است با هیچ تحلیلی و از نگاه هیچ سیاست مدارو چهرهی علمی قابل فهم و درک و دریافت نیست مگر آنکه آن انسان هوشمند در درون خانوادهی آزادگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه نمود که آزادگان ما در دست رژیمی بیرحم و بیرحمتر از آن نیروهای آن رژیم گرفتار بودند که هیچ گاه قابل تفسیر نبوده و نیست، همه میدانند که آنها با مردم خود چه کردند چه برسد با آزادگان ما آن هم در سیاه چالهای تاریک و اردوگاه های سرد که خداروشکربه دست  آزادگان ما حماسه ای خلق شده است که استثناءهای سیاست است که اگر با دیانت آن را نگاه کنیم اوج باور راستین به خدا و قیامت است و اگر با اخلاق به تحلیل قرار گیرد زیباترین فضائل اخلاقی را در خود جا داده است.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که اسرای ما را جز وفاداری به ارزش های نظام هیچ چیز دیگری صبور نمیکرد  اظهار داشت: اوج وفاداری به نظام قطعا تنها دلیل این بزرگواران بود که چنین حماسه ای را رقم زدند که در هیچ کجای دنیا مانندش را نخواهیم دید .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد علاقه ی  سیدآزادگان به اسرا عنوان کرد: اخوی بنده به قدری اسرا را دوست می داشتند که هر گاه برای نماز شب بلند می شدند پایین پای اسرای در خواب می نشستند و بر پاهای این بزرگواران بوسه می زدند و خود را در برابر  این همه عظمت  کوچک می دیدند.

وی با اشاره به این که در اسارت قبل از هر چیز ایمان به خدا و عشق به اهل بیت موج می زد، تاکید کرد: هرچقدر از اسارت بیشتر طی میشد بر ایمان و استقامت آزادگان اضافه میشد یعنی اگر فضائل اخلاقی در بزرگ منشی و بی اعتنایی به دنیا میباشد این بزرگ منشی را در روح اسارت باید پیدا کرد .

حجت الاسلام ابوترابی در نقل خاطره ای از سید آزادگان اظهار داشت: هنگامی که نمایندهی صلیب سرخ در زندان به اسرای ما می رسند و روحیات آنها را می بینند خطاب به ایشان می گویند ما در آمریکا با زندان های مرفه با انواع مفاسد اخلاقی و چالش  های اخلاقی روبرو هستیم، اما در اردوگاه های شما با کمترین وسایل مورد نیازتان کوچکترین چالش یا بیماری روانی را نمیبینیم ای کاش تمام کسانی که در این اردوگاه بودند مانند اسیران ایرانی بودند که اخوی بنده در جوابشان می فرمایند بگویید ای کاش همه ی دنیا مانند این اسرا بودند.

وی در ادامه ی صحبت های خود گفت: در تاریخ اسارت 2 چیز تلخ تر و سخت تر از اسارت بود، یکی خبر قبول قطعنامه که همهی عراقی ها فکر می کردند ایرانی ها خوشحال می شوند اما وقتی با عکس ان روبرو می شوند می پرسند چرا ناراحت شدید اسرا می گویند ما منتظر فتح قدس بودیم و دیگری که خیلی دردناک و غیر قابل پذیرش و درک بود خبر ارتحال امام ( ره ) بود .

وی در پایان صحبت های خود افزود: هر آزاده ای تفسیریست از عمل صالح و به گفته ی برادربزرگوارم اسارت قطعه ای از بهشت بود.

نظر شما
پربیننده ها