محمد حسن قدیری ابیانه:

مصر و اخوان المسلمین راهی جز ایستادگی ندارند/ بیداری اسلامی مسیر خود را ادامه خواهد داد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: غرب با پیروزی اخوان المسلمین در مصر و تأثیری که مصر بر جهان عرب دارد، به این نتیجه رسیده که به هر قیمتی باید ریشه بیداری اسلامی در مصر را بزند و حاضر است در این راه دست به هر جنایتی بزند.
کد خبر: ۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴ - 21August 2013

مصر و اخوان المسلمین راهی جز ایستادگی ندارند/ بیداری اسلامی مسیر خود را ادامه خواهد داد

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بحران و آشفتگی در مصر ابعاد خشونت آمیزی به دنبال داشته و هر روز بر شمار کشته شدگان و مجروحان طرفین درگیری اضافه تر می شود.

 قرارگرفتن مصر به عنوان یکی از قطب های سیاسی جهان اسلام در این وضعیت به هیچ وجه به نفع مصالح منطقه نیست و بدیهی است که بیشترین سود وضعیت کنونی در مصر، عاید رژیم صهیونیستی می شود.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: زمانی که در ایران نظام سلطنتی وابسته به آمریکا و هم پیمانش اسرائیل وجود داشت، هرگز کشورهای سلطنتی مرتجع منطقه، تبلیغات سنگینی علیه ایران و علیه تشیع نداشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای منافع اسرائیل و آمریکا و حفظ سلطه دیکتاتورانه خویش، تلاش کردند مخالفت خود را با انقلاب اسلامی به اختلاف دیدگاه تشیع و تسنن نسبت داده و خود را مظهر اهل تسنن معرفی کنند.

قدیری ابیانه افزود: با پیروزی اخوان المسلمین در مصر، این کشور با وجود سلاطین منطقه و باتوجه به اینکه دانشگاه مهم الازهر درآن قرار گرفته، باز احساس خطر می کند؛ زیرا اخوان المسلمین و مصر تحت حکومت آنها، خطری برای سلطنت خویش محسوب می شوند، چرا که دیگر نمی توانند اختلاف با انقلابیون مصری را به تشیع نسبت دهند؛ بنابراین اختلاف بین آنها به اختلاف بر سر حاکمیت مردم یا سلطنت تبدیل شد و این خطری بزرگ برای وهابیت و سلفی گری و نیز برای سلاطین منطقه است.

محمد حسن قدیری ابیانه اظهار داشت: حتی زمانی که از محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر رسما در کشور خود استقبال می کردند، به سرکوب هواداران اخوان المسلمین در کشورهای خود پرداختند و همزمان نهایت تلاش پنهان و آشکار خود را برای جلوگیری از سقوط حسنی مبارک و همچنین جلوگیری از پیروزی اخوان المسلمین و مرسی در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و  سرنگونی حکومت مرسی و حاکمیت مجدد عوامل حسنی مبارک بکار بردند؛ زیرا ادامه  حکومت اهل تسنن معتقد به اسلام از طریق انتخابات را برای رژیم های دیکتاتوری خویش خطری بزرگ محسوب می کردند.

وی ادامه داد: از این رو هم آمریکا و اسرائیل و نیز هم پیمانان غربی و هم مرتجعین عرب، با عناصر و نهادهای باقیمانده از رژیم مبارک، هم پیمان شده و برای کودتا در مصر برنامه ریزی کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: اشتباهات محمد مرسی و اخوان المسلمین نیز زمینه بیشتری برای جنگ و درگیری ها فراهم کرد؛ اینک نیروهای متحد با غرب و صهیونیسم در صددند ریشه اسلام و اسلام خواهی را در مصر بخشکانند تا دیگر زمینه بروز و ظهور مجدد آنها فراهم نشود، لذا نخست وزیر دولت کودتایی مصر، پیشنهاد انحلال اخوان المسلمین را اعلام نمود و سران اخوان را نیز دستگیر کرد.

قدیری ابیانه اظهار داشت: اخوان المسلمین نیز متوجه شد درگیری بر سر ریاست جمهوری شخص مرسی یا غیر آن نیست بلکه درگیری بر سر استقلال یا وابستگی مصر و یا  حاکمیت اسلام یا دشمنی با اسلام است از این رو اخوان المسلمین  برخلاف مواضع به شدت محافظه کارانه و سازش کارانه دولت یکساله حاکمیت خود، پس از کودتا، مواضع انقلابی و سازش ناپذیری را اتخاذ کرد وحاضر شد هزاران شهید در این راه بدهد اما صحنه را خالی نکند.

وی گفت: از سوی دیگر غرب با پیروزی اخوان المسلمین در مصر و تأثیری که مصر بر جهان عرب دارد، به این نتیجه رسیده که به هر قیمتی باید ریشه بیداری اسلامی در مصر را بزند و حاضر است در این راه دست به هر جنایتی بزند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: مصر واخوان المسلمین راهی جز ایستادگی و مبارزه ندارند و باید روش انقلابی خود را تا پیروزی ادامه دهند. اما این بار اگر اخوان المسلمین با حمایت مردم پیروز شود، روش محافظه کارانه گذشته را کنار خواهند زد، یعنی این بار دیگر به رفورم اکتفا نخواهند کرد؛ بنابراین انتخابی که اخوان المسلمین  دارد ورود به یک دوره اختناق چندده ساله و اسارت مصر در دست دشمنان مصر و اسلام یا مبارزه و پرداخت هزینه های این مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که هرچه سرکوب شدیدتر می شود، مبارزات نیز رادیکالیزه تر می گردد، اما آنچه مسلم است این است که هرچند در مسیر پیشرفت بیداری اسلامی فراز و فرودهایی وجود دارد، اما بیداری اسلامی مسیر خود را ادامه خواهد داد و دولتهای سلطنتی و فاسد هر روز به انزوای بیشتری نزد ملتهای خود گرفتار شده و به پایان دوره خویش نزدیک تر می شوند و اسرائیل نیز در نهایت نخواهد توانست از سقوط و نابودی خود جلوگیری کند.

نظر شما
پربیننده ها