در مراسم وداع با شهدای گمنام عنوان شد؛

اقامه عزای حضرت زهرا(س) از برکات خون شهدا است

استاد حوزه گفت: امروز شیعه به برکت خون شهدا ایام فاطمیه را با شکوه خاصی برگزار می کند. یا زهرا(س) گفتن مان را مدیدون خون شهدا هستیم چون آنها افتخارشان این بود که بین همه پیشانی بندها، پیشانی بند یا زهرا (س) را انتخاب می کردند.
کد خبر: ۲۳۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ - 01March 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در شب شهادت حضرت زهرا(س)پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس میهمان مردم ولایتمدار خلیل آباد بود.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از اساتید حوزه ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) در سخنانی اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند یکی از مهمترین خصایص شیعه این است که در داغ و مصیبت ما خود را شریک می دانند.

وی افزود: یکی از جلوه هایی که شیعه خود را در داغ اهلبیت خود را شریک می داند برگزاری همین مجالس روضه و عزاداری است که خود از شعائر است.

حمیدی در ادامه با اشاره به جایگاه شهید و شهادت خاطر نشان کرد: امروز شیعه به برکت خون شهدا ایام فاطمیه را با شکوه خاصی برگزار می کند. یا زهرا(س) گفتن مان را مدیدون خون شهدا هستیم چون آنها افتخارشان این بود که بین همه پیشانی بندها، پیشانی بند یا زهرا (س) را انتخاب می کردند و همین است که در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) میهمان آن حضرت هستند.

وی سپس با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که خطاب به مفضل بیان کردند تصریح کرد: مصیبت حضرت زهرا(س) ریشه همه مصائب بود و در بین مصیبت های اهلبیت هیچ مصیبتی به مصیبت حضرت زهرا(س) نمی رسد.

حمیدی در پایان گفت: امام صادق(ع) مصیبت مادر بزرگوارشان را بالاتر، تلخ تر و سنگینتر از مصیبت کربلا عنوان کردند، چون در این مصیبت درب خانه امیرالمومنین(ع) را آتش زدند و با لگدی که به درب زدند باعث سقط حضرت محسن شدند.

در ابتدای این مراسم ناظمی از شعرای اهلبیت ابیاتی را در رثای حضرت زهرا(س) قرائت کرد و ذکر مصیبت آن حضرت پایان بخش مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار