با حضور هنرمندان فیلمنامه نویس

نشست تخصصی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس در قم برگزار شد

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس، با حضور جمعی از فیلمنامه نویسان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷ - 05July 2014

نشست تخصصی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در اولین جلسه از سلسله جلسات تخصصی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس، ابتدا رضا ابوذر مسئول انجمن سینمای جوان استان قم طی سخنانی با گرامیداشت ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان، هدف از برگزاری چنین نشست هایی را درک بیشتر فیوضات معنوی و عطر ایثار و شهادت از محضر شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز و نیز سوژه یابی و ترویج فرهنگ ارزشی دفاع مقدس با زبان هنر به نسل های جامعه خواند.

وی با اشاره به اینکه هنوز خلاء زیادی در جامعه نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، گفت: در صدد هستیم با تعامل با موسسات و مراکز هنری مرتبط با دفاع مقدس در استان، آثار ماندگاری را در این زمینه خلق و به جامعه معرفی نماییم.

در ادامه این جلسه، اشعری مقدم معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم ضمن تقدیر از اقدامات انجمن سینمای جوانان استان در استفاده از ظرفیت هنری هنرمندان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان ساخت: وجود حدود پنج هزار عنوان کتاب با موضوع تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه این اداره کل، منبع بسیار خوبی است تا فیلمنامه نویسان از زوایای مختلف به موضوع دفاع مقدس پرداخته و عمق و عظمت حماسه رزمندگان اسلام را با زبان هنر بخوبی ثبت نمایند.   

وی با بیان اینکه فیلمنامه نویسان جوان، دوران دفاع مقدس را درک نکرده اما آثار و جلوه های آن را دیده اند، گفت: در آن زمان، روحیه جهادی و جلوه های به یاد ماندنی نه فقط در دوران سخت آموزش و یا خط مقدم جبهه بلکه در پشت جبهه و درون خانواده ها، زمان بدرقه نیروها، شوخی های دوستان دیروز و تشییع شهدای امروز، صبر و استقامت و اشک مادران و بدرقه بی صدا و پرمعنای پدران و نوع نگاه رزمندگان اسلام به زندگی، درس، عبادت، خانواده و ... نیز ملموس و محسوس بود که پرداختن به هر یک، پدیدآورنده آثار هنری ماندگاری خواهد بود.

در این نشست همچنین موضوعاتی از قبیل لزوم جدیت در ثبت متون مرتبط با دفاع مقدس، برگزاری مسابقه فیلمنامه نویسی هشت نوشت، بازدید هنرمندان استان از موزه دفاع مقدس همدان، برگزاری جلسات هنری در منازل شهدا و ایثارگران، تعامل با دیگر موسسات و مراکز فعال استان در حوزه ایثار و شهادت، تحقیق میدانی از پیشکسوتان گمنام دفاع مقدس و ثبت خاطرات آنها به منظور رونق بخشیدن به حال و هوای فضای هنری مرتبط با دفاع مقدس در استان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار