آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

دو عامل ارتجاع مسلمانان بعد از رحلت رسول خدا

امام جمعه مشهد گفت:«جریان نفوذ در اندیشه سیاسی مسلمانان»، «عدم ایمان قلبی برخی از مسلمانان به پیامبر(ص)»، «زاویه پیدا کردن با افکار سیاسی پیامبر(ص)» و «به دنبال قدرت سیاسی بودن» از علت‎های اصلی ارتجاع مسلمانان بعد از رحلت رسول خداست.
کد خبر: ۲۳۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ - 02March 2017

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در سالروز شهادت مظلومانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرای مرضیه(س)، اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور هیئتهای مذهبی و خیل عظیم عزاداران آن بانوی گرامی روز پنجشنبه در میدان شهدای مشهد برگزار شد.

در این اجتماع که با حضور امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی و دیگر مسئولان لشگری و کشوری صورت گرفت، عزاداران فاطمی پس از اجتماع در میدان شهدای مشهد در حالی که تابوت مطهر پیکر دو شهید گمنام را بر دوش داشتند، برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت و در این مکان قدسی تجمع کردند.

نوای یا زهرا، نوحهخوانی و مرثیهسرایی در سوگ دخت نبی مکرم اسلام(ص) صحنههایی از حزن و اندوه در بین زائران و مجاوران حرم منور رضوی را خلق کرد و آنها با قلوبی شکسته بر مظلومیت یاس نبوی اشک ماتم ریختند.

عزادارن فاطمی پس از ورود به حرم ثامن الائمه(ع)، در ویژه برنامه عزاداری حضرت زهرا(س) که در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، حضور یافته و از برنامههای سخنرانی، مداحی، روضهخوانی و سینهزنی بهرهمند شدند.

آیت الله علم الهدی؛ امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در خرسان رضوی در این مراسم باشکوه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم(س) اظهار کرد: ما هر سال در نماز ظهر شهادت حضرت زهرا(س) مقتل این بانوی بزرگوار را میخوانیم تا عرض ارادتی به ساحت قدسی اهل بیت(ع) باشد.

وی با طرح این سوال که «پس از رحلت حضرت محمد(ص) چه شد که در زمان کوتاه این همه مصیبت در اسلام واقع شد؟» گفت: امت مسلمان در 10 سال پس از هجرت، در 80 غزوه حضور داشتند، یعنی همه مسلمانها در هر 45 روز یکبار به صورت متحد و یکپارچه در جنگها با پیامبر(ص) بودند و علیه باطل میجنگیدند، اما پس از رحلت ایشان این چنین از اهل بیت پیامبر(ص) روی گردانیدند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: «جریان نفوذ در اندیشه سیاسی مسلمانان»، «عدم ایمان قلبی برخی از مسلمانان به پیامبر(ص)»، «زاویه پیدا کردن با افکار سیاسی پیامبر(ص)» و «به دنبال قدرت سیاسی بودن» از علتهای اصلی ارتجاع مسلمانان بعد از رحلت رسول خداست.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: کسانی که با اندیشه سیاسی پیامبر(ص) زاویه داشتند، باعث تشکیل سقیفه شدند، لذا ما باید با عبرتگیری از این رخداد دردناک، بصیرت خود را بالا ببریم.

وی افزود: ما نمیتوانیم امت پیامبر(ص) را متهم به عدم بینش سیاسی کنیم، زیرا در زمان رسول الله(ص) مردم بینش سیاسی داشتند، اما برخی با سیاست رسول خدا(ص) زاویه پیدا کردند و پس از رحلت ایشان با شعار وحدت و یکپارچگی امت مسلمان خلافت را از اهل بیت(ع) غصب کردند.

یادآور میشود؛ در ادامه این مراسم روضهخوانی و سینهزنی برگزار شد و آیت الله علم الهدی نیز در ادامه به مقتلخوانی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار