گلعلی بابایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

رسالت با شهادت به پایان نمی‌رسد/ شهدا اذن نوشتن می‌دهند

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی گفت: رزمندگان روزی با حضور در جبهه‌ها و مقابله با دشمن بعثی رسالت خودشان را انجام دادند و امروز با گذشت سی و اندی سال از آن‌ روزها با بازگشتشان یاد و خاطره شهدا را در اذهان مردم زنده می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ - 03March 2017

رسالت با شهادت به پایان نمی‌رسد/ شهدا اذن نوشتن می‌دهندگلعلی بابایی نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی با حضور در مراسم تشییع شهید «محمدسعید محققی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به نقش مراسم تشییع شهدا در جامعه، اظهار داشت: زمانی‌که در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا رو به فراموشی می‌رود، شهدا با بازگشت‌شان تحولی ایجاد می‌کنند و جامعه را از خواب غفلت بیدار می‌کنند. رزمندگان روزی با حضور در جبهه‌ها و مقابله با دشمن بعثی رسالت خودشان را انجام دادند و امروز با گذشت سی و اندی سال از آن‌ روزها با بازگشتشان علاوه بر عطرافشانی کشور، یاد و خاطره شهدا را در اذهان مردم زنده می‌کنند. بنابراین رسالت شهدا به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که فرمودند: «شهدا، امام‌زادگانِ عشق‌اند که مزارشان زیارتگاهِ اهلِ یقین است»، افزود: تشییع و تدفین شهدا در مکان‌های عمومی همچون دانشگاه، بوستان، پارک، مراکز دولتی، غیردولتی و ... باعث می‌شود که عطر و بوی شهادت در تمام کشور پراکنده شود و تنها مختص آرامگاه و گلزار شهدا نباشد. شهدا به ویژه شهدای گمنام مستجاب الدعوه هستند و مردم با حضور در مزار شهدا حاجات خود را می‌گیرند.

این نویسنده کتاب‌های دفاع مقدسی خاطرنشان کرد: مدافعان حرم استمرار راه شهدای دفاع مقدس را دارند. یک زمانی ما با رژیم بعث می‌جنگیدیم که صدام در آن کشور دیکتاتوری می‌کرد. اکثر مردم عراق شیعه بودند و بالاجبار وارد جنگ با ما شدند. امروز شاهد احترام مردم عراق به ملت ایران هستیم. به گونه‌ای که در ایام اربعین حسینی استقبال گرمی از زائرین می‌کنند و خدمات خالصانه‌ای ارائه می‌دهند؛ زیرا شاهد کمک‌های مستشاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بیرون راندن دیکتاتور عراق بودند.

وی ادامه داد: حضور سردارانی همچون شهید همدانی و مدافعان حرم در سوریه و عراق جهت مبارزه با داعش و حفظ حریم آل الله روحیه بسیجی را به آنجا منتقل کرده و نحوه جنگیدن را کشورشان تغییر داد. پیش از این تکیه گاه کشور بر نیروهای مسلح بود و با آموزش‌های لازم این تکیه به مردم انتقال یافت.

بابایی خاطرنشان کرد: نوشتن از شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم نیازمند توفیقی است که باید شهید بخواهند تا ما بتوانیم از آن‌ها بنویسیم. نویسنده در ثبت ایثار یک شهید دخالتی ندارد. پیش از این کتاب «پیغام ماهی‌ها» در خصوص زندگی شهید «حسین همدانی» را نوشتم که جایزه ادبی جلال آل احمد را بدست آورد. در صورت توفیق کتاب دیگری از شهدای مدافع حرم را به قلم در خواهم آورد.

انتهای پیام/ 131


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار