عصر امروز؛

اختتامیه کنگره سرداران و 4هزار شهید منطقه 17 تهران برگزار شد

اختتامیه کنگره سرداران و 4هزار شهید منطقه 17 تهران با تقدیر از خانواده شهدای دفاع مقدس،مدافع حرم و آتش نشان عصر امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ - 03March 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اختتامیه هفدهمین کنگره سرداران و چهار هزار شهید منطقه 17 تهران عصر جمعه (13 اسفندماه)  در جوار شهدای گمنام میدان ابوذر برگزار شد.

پدران و مادران شهدای منطقه 15 همراه با قاب عکسی از شهیدشان در این مراسم حضور یافتند. 10 خانواده شهید مدافع حرم و دو شهید آتش نشان نیز از دیگر حاضران این کنگره بودند.

در این مراسم که به صورت مستقیم در قالب برنامه "عطر عاشقی" از شبکه پنج سیما پخش شد "شیخ علی خاتمی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر زنجان با اشاره به دو خطبه حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: خطوط کلی و میراث ماندگار پیامبر که مورد بی توجهی قرار گرفته بود و دو موضوع مهم امامت و ولایت در این خطبه ها آمده است. 

وی افزود: حضرت زهرا(س) دفاع از شایسته سالاران زمان خود و دفاع از حریم ولایت و امامت را به قیمت جان خود انجام داد.

خاتمی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) خطبه دوم خود را در جلسه عیادت زنان مدینه قرائت و این جلسه را به میتینگ سیاسی تبدیل می کند و به زنان حاضر در جلسه که جویای حال حضرت هستند می گوید به این مردان شما از پیروی حضرت علی(ع) سرباز می زنند چون پی به بزرگی حضرت(ع) نبرده اند. 

امام جمعه شهر زنجان بیان داشت: حضرت در این جلسه پیش بینی می کند که استبداد درجامعه شما حاکم می شود و جلسه به جلسه بصرت افزایی تبدیل می شود. 

خاتمی افزود: چهار هزار شهید در دفاع از انقلاب و استقلال و تمامیت ارضی و دفاع از ولایت بستر ساز حرکت حضرت زهرا(س) شدند.

وی عنوان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی امروز در عرصه بین المللی و رویارویی با مثلث شوم اتحاد غربی عبری عربی در مسیر رمان های شهداست. 

خاتمی بیان کرد: شهدا در طول تاریخ شعار رهسپاریم تا شهادت را سر دادند و به پیمانی که بسته بودند وفادار ماندند و امروز وظیفه ما در پاسداری از آرمان های شهدا سنگین است. 

وی با اشاره به نقش خانواده های شهدا در پیش برد اهداف شهدا افزود: پدران و مادران و فرزندان و همسران شهدا هرکدام به تنهایی سنگردار آرمان شهدا هستند. مادران و خواهران شهدا طوفانی به پا کردند که امروز حضور نسل سوم و چهارم انقلاب را در صحنه های مختلف می بینیم.

در بخشی از مراسم از مادران شهیدان علی مرادی، احمد اعطایی، عارف صفاریان و حسین حیدری و مادران شهدای آتش نشان حامد هوایی و مجتبی کوهی به نمایندگی از خانواده های شهدای حاضر در مجلس با اهدای تندیس یادبود تقدیر شد. 

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار