با تصویب نمایندگان مجلس؛

375 هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی در سال 96 اختصاص یافت

براساس مصوبه نمایندگان مجلس 375 هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی طبق بودجه سال 96 اختصاص یافت.
کد خبر: ۲۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 04March 2017
۳۷۵ هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۶ اختصاص یافت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه 14 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1396 کل کشور، بخش هزینه‌ای تبصره 14 این لایحه را از مجموع 199 نماینده حاضر با 154 رای موافق، 25 رای مخالف و 2 رای ممتنع را تصویب کردند.

طبق بند یک این تبصره، جدول سقف منابع و مصارف موضوع تبصره 14، 375 هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها شامل ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه موضوع افزایش حداقل مستمری خانواده‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با سطح محرومیت بر مبنای متوسط 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار اختصاص یافت.

همچنین بهارستان‌نشینان در این بند از مجموع 375 هزار میلیارد ریال، 4 هزار میلیارد ریال را به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دادند.

بهارستان نشینان در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای تبصره 14 لایحه بودجه سال 96، مبلغ 48 هزار میلیارد ریال را به موضوع ماده 46 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع کاهش سهم هزینه‌های مستقیم سلامت مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص یافت که از این مبلغ هزار میلیارد ریال برای توسعه مراکز فوریت‌های اجتماعی در 140 شهر کمتر از 50 هزار نفر جمعیت در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت.

همچنین مبلغ یک هزار میلیارد ریال از این بند برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی و تولید فرآورده‌های بیولوژیک انسانی در اختیار موسسات تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس همچنین در بررسی بخش هزینه‌ای تبصره 14 لایحه بودجه 96 مبلغ 40 هزار میلیارد ریال به حمایت از تولید، اشتغال، مسکن، حمل و نقل عمومی، صادرات غیرنفتی و طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقاء بهره‌وری مصرف انرژی و تقویت منابع صندوق کارآفرینی امید اختصاص دادند که از این مبلغ، 30 هزار میلیارد ریال به قیر به منظور توسعه جاده‌های روستایی اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس در این جلسه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره 14 لایحه بودجه 96، بند الحاقی این تبصره را نیز با اکثریت آرا تصویب کردند.

طبق بند الحاق تبصره 14 لایحه بودجه 96 به منظور افزایش مشارکت مردمی در عرصه‌های اجتماعی حضور نیکوکارانه و خیرخواهانه مردم در تقویت زیرساخت‌های عمومی و فعالیت‌های عام‌المنفعه در حوزه‌های علمی، دانشگاهی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی دولت موظف است در صورتی که گروه‌های 500 نفری مردمی با رضایت نسبت به اهداء یارانه ماهانه خود به امور فوق در شهر یا روستای مشخص مبادرت کنند، نسبت به واریز ماهانه مبلغ یارانه پرداختی به آنها به امور و منطقه مربوطه اقدام نماید. آیین‌نامه اجرایی این بند ظرف مدت 3 ماه با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است همزمان با تصویب آیین‌نامه نسبت به تهیه سامانه مناسب برای اعلام رضایت متقاضیان جهت اهداء یارانه خود به موضوعات مذکور اقدام نماید.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار