من انقلابی‌ام-4/ در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

سفارش جانشین پلیس راه کشور به زائران راهیان نور

سرهنگ وهاب‌زاده از کلیه زائران راهیان نور درخواست کرد تا با گزارش به موقع تخلفات رانندگان از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۲۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ - 04March 2017
سفارش جانشین پلیس راه کشور به زائران راهیان نور

سرهنگ «ابراهیم وهاب زاده» جانشین پلیس راه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به مشکلات پیش روی زائران راهیان نور اظهار داشت: کلیه مشکلات ایمنی که تمامی استفاده کنندگان از جاده ها را تهدید می کند، گریبانگیر راهیان نور هم هست.

وی با بیان اینکه حساسیت برای ایمنی برای همه وجود دارد و راهیان نور نیز از حساسیت مضاعفی برخوردار است، ادامه داد: پلیس تلاش می‌کند تا مشکلات را به حداقل برساند.

جانشین پلیس راه کشور افزود: با توجه به اینکه همه مقررات در حوزه ایمنی و سلامت مسافران است، پلیس راه در این زمینه با تمام قوا وارد می شود و سعی می کند با تمام ظرفیت های موجود سفر زائران راهیان نور را با کمترین حادثه و سانحه تامین کند.

وهاب زاده با اشاره به اولویت های حمل و نقل راهیان نور گفت: ما نیاز به استفاده از اتوبوس های بدون نقص و مجاز که رانندگان حرفه ای با مجوزهای قانونی آن را هدایت می کنند، داریم. این راننده ها دوره های آموزشی را طی کرده و صلاحیت های مختلف را احراز می کنند و بعد وارد عرصه ناوگان حمل و نقل می شوند، از این رو با راننده های غیر حرفه ای تفاوت های ماهیتی دارند.

ساخت استراحتگاه های مخصوصا رانندگان در یادمان ها از اولویت های تامین ایمنی

جانشین پلیس راه کشور بیان داشت: مشکلی که وجود دارد، بحث نبود استراحتگاه برای رانندگان در یادمان ها است. رانندگان مسیر زیادی را از مبدا به مقصد طی می کنند و مجبور هستند برای استراحت در اتوبوس های خود استراحت کنند که محل مناسبی برای تجدید قوای راننده ها نیست؛ لذا باید محلی باشد که راننده بتواند استراحت کند و انرژی لازم برای سفر بعدی را داشته باشد.

وی افزود: اقدام در این خصوص، در حوزه پلیس راه نیست که امیدواریم ستاد راهیان نور این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

وهاب زاده با اشاره به وضعیت راه های خوزستان گفت: مطلوب مطلق برای ایمنی جاده ها نداریم، ایمنی مرتبط با رفتار راننده ها است. هر چقدر که ایمنی راه ها را درست کنیم، رفتار راننده مهمترین رکن است.

جانشین پلیس راه کشور تصریح کرد: قطعا راه های خوزستان از ایمنی حداقلی برخوردار هستند که اجازه تردد ماشین ها در آن داده می شود؛ ولی بالابردن ظرفیت راه ها برای جذب بیشتر مسافران نیاز به کار و تامین زیر ساخت ها دارد.

باید به سمت اصلاح زیرساخت های ریلی برویم

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها باید به سمت استفاده از ناوگان ریلی برود، افزود: به همان اندازه که نیاز به اصلاح زیرساخت های حمل و نقل اتوبوسی داریم باید به همان اندازه نگاه ویژه ای به اصلاح زیرساخت های ریلی داشته باشیم تا کاروان هایی که از شهرهای شرقی وارد خوزستان می شوند، حداقل مسیر طی شده تا اهواز را سوار بر قطار شوند و از اهواز برای حضور در یادمان ها از اتوبوس استفاده کنند، اگر این اتفاق بیفتد ایمنی تا بالای 99 درصد ارتقا می یابد.

حضور پلیس‌یاران بسیجی در کاروان های راهیان نور

وهاب زاده، پلیس‌یاران بسیجی را افراد تاثیرگذار در سلامت زائران راهیان نور دانست و گفت: این پلیس‌یاران در مبدا سفر، آموزش های لازم را می بینند. مهمترین نکته ایجادانگیزه و رسیدن پلیس‌یاران به این باور است که تعامل آن ها با پلیس و هدایت راننده می تواند نقش بسزایی در سلامت مسافران داشته باشد.

وی با بیان این نکته که در همه اتوبوس های حامل زائران راهیان نور یک پلیس‌یار بسیجی حضور دارد، گفت: از همه پلیس‌یاران تقاضا داریم تا همچون سال های گذشته همراهی آنان با پلیس را داشته باشند و تلاش کنند، بیشتر شود و از کلیه مسافرین نیز می خواهیم در صورت مشاهده تخلفات رانندگی با سامانه 110120 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها