روحانی:

دولت آمریکا در کرمانشاه شرمنده شد

رئیس‌جمهور گفت: علم و دانش برای ما افتخار است، هنر برای ما افتخار است و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ - 04March 2017
دولت آمریکا در کرمانشاه شرمنده شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و قهرمانان سال 94 با بیان اینکه تمامیت و حاکمیت ملی یک موضوع ملی است، اظهار داشت: انتخابات سراسری یک موضوع ملی است، هنر ایرانی یک موضوع ملی است، علم و دانش ایرانی و ایرانیان یک موضوع ملی است، از آن طرف هم برخی از مشکلات ما ملی است، مسائل،‌ نارسایی‌ها در زمینه محیط زیست ملی است، نارسایی‌ها در زمینه آب ملی است،‌ در زمینه اقتصادی مشکلات ملی است، ما یک ملت واحد هستیم،  یک قانون اساسی داریم و دارای یک کشور هستیم،  یک رهبر عظیم و بزرگوار داریم، یک دولت داریم،‌ و همه تلاش ما باید غرور و افتخار و عظمت این سرزمین و این ملت باشد.

وی افزود: ایران،‌ ایرانی دو واژه و کلمه‌ای است که در همه مسائل ملی باید به آن توجه کنیم، علم و دانش برای ما افتخار است، هنر برای ما افتخار است و ورزش قهرمانی برای ملت ما افتخار است. یکی از آثار ورزش، ایجاد نشاط امید و شادابی است، ورزشکار یعنی انسان شاداب، یعنی انسان امیدوار،  یعنی کسی که به جسمش و جانش قدرت می‌بخشد و جامعه خودش را و اجتماع خودش را و کشور خودش را در شادابی نگاه می‌دارد. هیچ چیز مهمتر و بالاتر از امید برای یک ملت نیست، اگر ما به آینده خودمان امیدوار نباشیم و احساس نکنیم گشایش پیش‌روی ما است، آنجا حرکت، تلاش، تعالی متوقف خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد:  اینکه به ما گفته‌اند افضل اعمال امت، انتظار فرج است، فرج به‌معنای گشایش است. روح هم که در قرآن آمده به‌معنای گشایش است. ایمان با ناامیدی جمع نمی‌شود، ایمان همواره با امید به آینده است، ایمان همواره با امید به گشایش و فرج است، روح یعنی همان گشایش، فرج و این بسیار مهم است که در داخل کشور ما یک معیار را امید و امیدآفرینی قرار دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای هستند که می‌خواهند همواره مردم را به هر بهانه‌ای نسبت به آینده ناامید کنند، اظهار داشت: ایجاد ناامیدی ضربه به حرکت ملی است، ایجاد ناامیدی مأیوس کردن جامعه از حرکت رو به جلو است.

روحانی با طرح این پرسش که چرا همیشه عده‌ای نیمه خالی لیوان را می‌بینند اما هیچ‌گاه نیمه پر را متذکر نمی‌شوند، افزود: ما باید ورزش کنونی را با گذشته مقایسه کنیم و ببینیم که در حال پیشرفت هستیم یا خیر، اگر ورزش همگانی نسبت به 4 سال پیش، رو به جلو حرکت کرده و اگر باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های ما پرشورتر شده است و رغبت جوانان بیشتر شده و همچنین زنگ ورزش در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها با اهمیت بیشتری دنبال می‌شود، معنایش این است که مسیر ما مسیر درست و صحیحی است و باید به آینده امیدوار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز این مطلب که، امید یک سبد است و ما نیاز به سبد امید داریم، گفت: در ارز هم همین‌طور است، در ارز خارجی برای مقایسه پول ملی و ریال با یک سبد مقایسه می‌کنید، آن سبد ممکن است دلار، یورو و یا ین هم باشد، لذا تعداد زیادی ارزهای خارجی جمع می‌شود، بنابراین ما با سبد ارزی نگاه می‌کنیم. شما در بورس هم وقتی نگاه می‌کنید، به سبد سهام نگاه می‌کنید نه سهام شرکت خاص، لذا ما نیاز به یک سبد امید داریم، این سبد امید یک بخشش مربوط به اقتصاد است، اقتصاد ما باید درست حرکت کند و مردم باید نسبت به سود سرمایه‌شان امیدوار باشند. سبد امید به جامعه نشاط می‌دهد.

روحانی با اظهار اینکه یک ملت برای پیشرفت و حرکت نیاز به امید دارد، تصریح کرد:  وقتی فیلم و موسیقی شما می‌تواند در سطح منطقه و جهان بدرخشد این جزو سبد امید شما است، وقتی دیپلماسی شما در سطح جهان حرکت درست دارد و موفقیت‌ها را می‌آفریند و توطئه‌ها را می‌شکند و تحریم‌ها را پس می‌زند و حقوق ملت را تثبیت می‌کند، یعنی سبد امید داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: قهرمانان ما امیدآفرین و نشاط‌آفرین هستند. این ورزشکاران هستند که ساعتهای زیاد همه ملت را پای صفحه تلویزیون میخ‌کوب می‌کنند و این قدرت بزرگی است که شما که در ساعاتی همه خیابان‌های کشور را خلوت می‌کنید و این همه ورزشکار را در یک نقطه جمع می‌کنید و واقعا پسندیده است که همه جوانها و نوجوانها، مرد و زن را از همه فکرها، غصه‌ها و ناراحتی‌ها می‌رهانید و چشم‌های ملت به تلاش‌های شما دوخته شده است. در ورزشهای مختلف، مسابقات جهانی وقتی در برابر رقبا پیروز می‌شوید می‌بینید که صدای شادی در شهر و کشور به پا می‌شود و گاهی یک گل این صدای شادی را در سراسر کشور به پا می‌کند.

روحانی با بیان اینکه ما انسان هستیم و نیاز به شادابی داریم، نیاز به لبخند و خوشحالی داریم، گفت: فکر نکنید که مردم بدون نشاط و خوشحالی می‌توانند از مشکلات عبور کنند. ورزش آرامش آفرین و نشاط آفرین است. ورزش از دید ملی سلامت، امید و مسائل اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور زنان در میادین مختلف ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در گذشته و در مسابقات جهانی المپیک و پارالمپیک بیشتر مردان حضور داشتند و این مسابقات مردانه بود و قهرمانان نیز مردان بودند. اما بحمدالله امروز نیم دیگر جامعه ما که بانوان و زنان هستند وارد صحنه ورزش و رقابت شده‌اند و هم پاسدار فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و هم پاسدار قدرت و توانمند ملی در صحنه ورزش هستند.

رئیس جمهور برهمین اساس خاطرنشان کرد: بانوان پرافتخار ما در ماه‌های گذشته از کیمیا تا زهرا و تا ساره چه نشاطی را درجامعه بوجود آوردند، زنان و مردان ما همه را خوشحال کردند؛ بسیار مهم است زنان ما در باشگاه‌های ورزشی و مسابقات خودشان در سطح جهانی تلاش می‌کنند و بسیار خشنود می‌شویم که زنان ورزشکار با همه تکنیک‌های ورزشی و همه تلاش و مجاهدت‌ها و زحمات ماه‌ها و سالیان سال خود عفاف و حجاب و فرهنگ اسلامی‌اش را در برابر دید جهانیان قرار می‌دهد و این افتخاری مضاعف برای ما است. 

روحانی با بیان اینکه زنان جامعه ایران در همه امور مهم هستند و در راه پیمایی‌ها و عزاداری‌ها، انتخابات و سایر مناسبت ها همانند مردم حضور دارند، اظهار داشت: دیگر آن دوران سپری شد که زن باید فقط آشپزی و بچه داری کند، البته آن هم سرجایش با اهمیت است اما اینگونه نیست که خداوند جنگل و کوه و همه عالم را برای مردها آفریده باشد و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان جامعه ما به خوبی درخشیدند، اظهار داشت: اما در این بین عده‌ای هستند که باید از‌آن حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند که اگر خارج هم نشود زنان قدرتمند ما آنها را به زور خارج می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در ایام و روزگاری والدین جوانانشان را برای فرستادن به مسجد و باشگاه به عنوان دو امر متضاد تلقی می‌کردند و معتقد بودند یا مسجد باشد یا باشگاه. اما اینگونه نیست و ما دیدیم که مردم چگونه علاقه خود را با وجود آنکه در باشگاه‌ها بودند به مسجد و مراسم مذهبی نگه داشتند.

روحانی با یادآوری بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا در استادیوم آزادی تهران گفت: در‌آن ایام بعضی‌ها غصه خوردند. مرثیه خواندند که وای چگونه می‌شود مسابقه فوتبال آن هم در تهران؟ مردم عاشق اهل بیت و عشق به قمر بنی هاشم! غصه‌ها خوردند که چه باید کرد؟ اما شما ورزشکاران در همان ورزشگاه علاقه و ارادت خود را به عبدالله الحسین و خاندان رسالت ثابت کردید و جوانان یادشان نرفت که آن روز شب عاشوراست وچقدر زیبا حرمت محرم و عاشورا را نگه داشتند.  و نشان دادند که حسین در عمق جانشان و همه رگهای بدنشان جریان دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اقتصاد هم به ورزش ارتباط دارد، افزود: ورزش در عین حال می‌تواند توریسم ورزشی را به همراه داشته باشد. بخشی از ورزش ما اقتصاد ورزشی که شامل ابزارهای ورزشی و باشگاه‌های ورزشی می‌شود است.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی کرمانشاه گفت: دنیا دید که ورزشکاران ایرانی در کرمانشاه چه کردند. دولت آمریکا را شرمنده کردند. به کشتی گیران آمریکایی ویزا دادند و مردم کرمانشاه چه مهمان نوازی کردند و دنیا هم قضاوت کرد آیا این عظمت ایران بود یا عظمت دیگران.

روحانی اضافه کرد: ما در کنار ورزش تعامل سازنده با جهان می‌خواهیم. ما در کنار ورزش اقتصاد می‌خواهیم، ما در کنار ورزش جاذبه گردشگری می‌خواهیم، ورزش امنیت ملی، فرهنگ ملی، نشاط ملی، سلامت ملی، غرور ملی و فرهنگ ملی واسلامی را به همراه دارد و ورزش می‌تواند ما را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها