العهد منتشر کرد؛

آزادسازی مجدد «تدمر»؛ پایان «رؤیای داعش» در وصل کردن رقه به قلمون

ارتش سوریه و متحدانش با آزادسازی دوباره شهر تاریخی تدمر به رؤیای داعش مبنی بر وصل کردن رقه پایتخت خود خوانده این گروه تروریستی در سوریه به قلمون شرقی پایان داد.
کد خبر: ۲۳۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ - 04March 2017
آزادسازی مجدد «تدمر»؛ پایان «رؤیای داعش» در وصل کردن رقه به قلمون
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پایگاه خبری- تحلیلی العهد در یادداشتی به قلم «حسین مرتضی» نوشت: شهر تدمر مجددا گرد و غبار تروریستی را از جسم تاریخی خود به دور افکند و با پیروزی راهبردی که مقدمه‌ای برای (پیروزی) در مواضع دیگر و گام‌های جدید در روند جنگ علیه تروریسم است، پایگاه پیشروی را در خود محصور کرد.
 
در یادداشت حسین مرتضی آمده است: نبرد سیطره بر شهر تاریخی تدمر تاکیدی بر دستاوردهای گذشته در «القصیر»، «القلمون» و حلب است؛ چرا که این نبردها میدان‌های سوریه را به سمت آنچه که دور از مساحت جغرافیایی است، باز می‌کند. آزادسازی مجدد تدمر مرحله مفصلی را در جنگ علیه تروریسم تشکیل می‌دهد، این منطقه گره میانی را در جغرافیای مشرف بر چند منطقه مرزی از مرزهای عراق تا مرزهای لبنان و از دیرالزور و رقه تا مرزهای اردن تشکیل می‌دهد. بنابراین نتیجه جنگ تدمر فقط محدود به چندین کیلومتر که ارتش سوریه آنرا پاکسازی کرده‌اند، نمی‌شود، بلکه نتایج راهبردی این نبرد بر تمام سطوح از جمله سطح سیاسی نیز تاثیرگذار است؛ تا جاییکه انعکاس آن به سرعت به ژنو نیز رسیده است.  

تحولات میدانی

این یادداشت می‌افزاید: روز نبرد در تدمر محدود بود، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش از منطقه «الفنادق»، «القصر»، «القطری»، هتل «الدیدمان» در مناطق جنوبی و قلعه باستانی تدمر و مناطق غربی و کوی شمالی «العامریه» حمله را آغاز کردند.  

در ادامه یادداشت حسین مرتضی آمده است: ارتش سوریه و متحدانش بعد از اینکه سیطره خود را بر کوه‌های «الهیال»، «الطار» که از دو محور «شمال‌غربی» و «جنوب‌غربی» مشرف بر تدمر هستند، تحکیم بخشیدند موفق شدند بر شهر تدمر تسلط یابند. سیطره ارتش بر این کوه که اهمیت راهبردی در آماده کردن عملیات در نواحی «العامریه» در محور شمالی تدمر داشت، مرحله مهمی را شکل داد. ارتش همچنین مواضع خود را در قلعه باستانی و در نفوذ به مناطق غربی تثبیت کرد که در این مناطق درگیری سنگینی بین طرفین انجام و در نهایت داعش مجبور به عقب‌نشینی شد و نیروهای ارتش سوریه نیز موفق شدند به منطقه «البستاتین» جنوب و بر چندین منطقه «الفنادق» تمرکز پیدا کنند و از این مناطق با سلاح‌های توپخانه‌ای و موشکی سایر مواضع باقی مانده تروریست‌ها را در منطقه البستاتین جنوبی و فرودگاه که در شمال تدمر واقع شده است، هدف قرار دهند.

این یادداشت می‌افزاید: نیروهای ارتش سوریه نفوذ به مناطق تدمر را از دو محور شمال‌غربی و جنوب‌غربی شروع و در نبردهای پایانی در نواحی شرقی تدمر  متمرکز کردند؛ این درحالی بود که مواضع داعش در داخل شهر به صورت مستمر در معرض آتش توپخانه قرار داشت و همچنین جنگنده‌های سوری نیز مواضع داعش را در شرق تدمر و سمت فرودگاه هدف حمله قرار می‌دادند.

در پایان حسین مرتضی نوشته‌است: با سیطره ارتش سوریه و متحدانش بر شهر تاریخی تدمر عملیات‌های نظامی در این کشور وارد مرحله جدیدی شده است؛ عملیات‌ها در سمت شرقی تدمر شروع شده و به شهرک راهبردی «السخنه» رسیده است تا مانع حملات مجدد داعش در این منطقه مخصوصا میدان‌های نفتی در «حجار»، «المهر» و «جزل» و میدان نفتی «الشاعر» شوند. ارتش سوریه با آزادسازی شهر تاریخی تدمر به رویای داعش مبنی بر وصل کردن رقه به «القلمون» شرقی تا مرزهای لبنان پایان داد.  

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار