رئیس مجلس سریلانکا:

دنبال راهی برای بازپرداخت بدهی‌ خود به ایران هستیم

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا گفت: ما خواهان پیدا کردن راه‌حلی برای بازپرداخت بدهی‌های‌ خود به ایران هستیم.
کد خبر: ۲۳۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ - 04March 2017
رئیس مجلس سریلانکا: دنبال راهی برای بازپرداخت بدهی‌ خود به ایران هستیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «کارو جایاسورا» رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا پیش از ظهر امروز (شنبه 14 اسفند) پس از دیدارش با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، در نشست‌خبری مشترک با وی که در محل تالار مشروطه پارلمان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی‌اش از حضور در کشور ایران، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که بنا به دعوت آقای لاریجانی در ایران حضور یافته‌ام.

وی قدمت روابط تاریخی بین ایران و سریلانکا را قریب به دو هزار سال دانست و افزود: متأسفانه در نتیجه تحریم‌ها ما از نفت ایران محروم شدیم و ایران نیز از واردات چای به کشورش محروم شد.

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا همکاری‌های دوجانبه بین ایران و سریلانکا را در چارچوب اتحادیه بین‌المجالس آسیایی مثبت ارزیابی و تأکید کرد: دو کشور ایران و سریلانکا در چارچوب کشورهای عدم تعهد نیز همکاری‌های خوبی دارند، به طوری که بنده در کنفراسن عدم تعهد نیز به ایران آمده بودم.

کارو جایاسورا به بخشی از مذاکراتش با لاریجانی اشاره و تصریح کرد: ما در این دیدار درباره بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران که در نتیجه تحریم‌ها باقیمانده، بحث و تبادل‌نظر کردیم که امیدوارم در طول مذاکرات بتوانیم راه‌حلی برای این مسئله پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: دولت جدید سریلانکا بسیار علاقمند به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است؛ دو کشور در شرایطی قرار دارند که خواهان گسترش روابط در همه زمینه‌ها به خصوص اقتصادی هستند.

رئیس مجلس نمایندگان سریلانکا در ادامه تصریح کرد: در حوزه توریسم ما شاهد افزایش قابل توجه ورود گردشگران ایرانی به سریلانکا هستیم که این بسیار خوشحال‌کننده است.

کارو جایاسورا  در پایان خاطرنشان کرد: هیئت پارلمانی سریلانکا با تقویت رابط دو جانبه بین ایران و سریلانکا به این کشور آمده و از آقای لاریجانی هم می‌خواهم که در رأس یک هیئت پارلمانی به کشور ما سفر کند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار