در تجمع ایثارگران و جانبازان نخاعی عنوان شد؛

خواهان رسیدگی به مشکلاتمان هستیم

جانبازان و ایثارگران به دنبال اجرای قانون جامع درمان، معیشت و استخدام جانبازان و ایثارگران هستند؛ این در حالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار روزمرگی شده و برای آینده فرزندان شهدا و جانبازان برنامه ای ندارد.
کد خبر: ۲۳۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ - 04March 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: چندی پیش خبری مبنی بر تجمع ایثارگران و جانبازان نخاعی سراسر کشور در رسانه‌های خبری کشور منتشر شد. این تجمع به جهت عدم پاسخگویی مدیران عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مطالبات ایثارگران و عدم توجه به پیگیری‌های شورای عالی انجمن‌های جانبازان در راستای تحقق حقوق قانونی جامعه ایثارگری صبح امروز در ساختمان بنیاد شهید صورت گرفت.

این مراسم راس ساعت 10 صبح با حضور سردار انصاری قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثارگران و جانبازان نخاعی سراسر کشور آغاز شد. طبق آخرین اخبار بدست آمده قرار بود که مراسم فوق با مجوز رسمی در داخل ساختمان بنیاد شهید برگزار می‌شود اما در ابتدای تجمع از ورود عکاسان و خبرنگاران داخلی ممانعت به عمل آمد. مسئولان در پاسخ به این عمل گفتند: «مجوز تجمع تنها مرتبط با داخل ساختمان بوده و تبعات هر گونه تجمع و شعار در خارج از ساختمان بر عهده خود جانباز است.» تنها خبرنگارانی موفق به حضور در این تجمع شدند که توسط شورای جانبازان نخاعی مورد تایید قرار گرفته بودند.

خواهان رسیدگی مشکلات از سوی مسئولین هستیم

در ابتدای ورود به سالن جانبازان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «نخاعی گردن اسوه صبر و عزت»، «چون مدعیان صف اول بودیم از پست و مقام جا موندیم»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «مسئول بی کفایت استعفا استعفا»، «فداییان رهبریم ضد فساد و دغلیم»،‌«یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه» و ... مشغول سردادن شعار بودند.

این جمع پس از مدیحه سرایی و نوحه خوانی شهادت حضرت زهرا (س) به پای سخنان یکی از جانبازان نخاعی به نیابت از شورای انجمن جانبازان نشستند. از گوشه و کنار سالن صداهای اعتراض جانبازان مبنی بر بی کفایتی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشکلات معیشتی و عدم پاسخگویی به نیازهای جانبازان به گوش می‌رسید که مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران با دیدن این وضعیت بدون پاسخگوی سالن را ترک کرد.

نکته قابل توجه این بود که «حسین اسرافیلی» رییس شورای عالی انجمن‌های جانبازان در خصوص هدف از برگزاری این اجتماع، گفت: «اصلاح قوانین ایثارگری با محوریت قانون جامع، اصلاح رویه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی به ایثارگران، سوء مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخورد با فساد مالی و اختلاس در بانک دی از مهم‌ترین اهداف این اجتماع است که تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.»

یکی از جانبازان نخاعی پشت میکروفن رفته و در وصف مشکلات جانبازان سخنانش را با سوالی مبنی بر اینکه آقای شهیدی به عنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران چه خدمات ارزنده ای علاوه بر مصاحبه و آمارهای غلط به جانبازان اختصاص داده است؟، گفت: «در مصاحبه‌ها می‌خوانیم که 80 درصد قانون جامع ایثارگران اجرا شده است این در حالی است که جانبازان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر قوانین غیرکارشناسی شده بنیاد شهید و امور ایثارگران با امضای آقای شهیدی و بدون اطلاع شورای جانبازان به مجلس ارسال می‌شود و در نهایت یک خروجی نامناسب دارد.
خواهان رسیدگی مشکلات از سوی مسئولین هستیم

جانبازان و ایثارگران به دنبال اجرای قانون جامع درمان، معیشت و استخدام جانبازان و ایثارگران هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار روزمرگی شده و برای آینده فرزندان شهدا و جانبازان برنامه ای ندارد. امروز 76 هزار فرزند شهید بیکار است در حالی که اگر بند (و) قانون جامع ایثارگری به طور صحیح اجرا می‌شد، مشکل مسکن، استخدام و ازدواج این جوانان حل می‌شد. دلیل اینکه مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان حل نمی‌شود، استخدام آقازاده‌ها و زد و بندها است.

مشکل درمان جانبازان روز به روز، رو به افزایش است. همچنین وام مسکن به جانبازان تعلق نمی‌گیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران با شعار و قول‌های پوچ، جانبازان را به بازی می‌گیرد.»

خانمی میانسال که صورت خود را با چادر پوشانده است، آرام می‌گوید: «من و همسرم جانباز 70 درصد هستیم. تا به امروز خدماتی شایانی از بنیاد شهید دریافت نکردیم. از شهریور ماه به بهانه بازنشستگی حقوق ما را قطع کردند. جانبازان بدون دارو و رسیدگی پرپر می‌شوند و هیچ شخصی پاسخگو نیست. در این سی و اندی سال به عشق رهبر صبوری کردیم و با تمام مشکلات ساختیم، اما در مقابل ما را «مفت خور» و «زیاده خواه» می‌نامند؛ این در حالی است که مسئولین بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه حقوق 24 میلیونی را برای مسئولین به تصویب می‌رسانند.
خواهان رسیدگی مشکلات از سوی مسئولین هستیم

اکثر جانبازان نخاعی با وجود خانه استیجاری هزینه درمان بالایی را متحمل می‌شوند. از سوی دیگر مسئولین به گونه ای برخورد کردند که اذهان عمومی گمان می‌کنند، خانواده های شهدا و جانبازان در رفاه کامل زندگی می‌کنند و در حق باقی مردم اجحاف کردند. این مسئولین بی کفایت جانمان را به لبمان رسانده‌اند، صدای ما را به گوش رهبر برسانید.»

از هر سو اعتراضات جانبازان به گوش می‌رسید و هیچ مسئولی در این تجمع حضور نداشت، تا پاسخی برای این شکایات بدهد. در پایان این تجمع بیانیه‌ای با 20 بند توسط دکتر حمیدزاده از جانبازان نخاعی قرائت شد و سپس «حسین اسرافیلی» رییس شورای عالی انجمن‌های جانبازان به سوالات حاضران پاسخ داد.

حین خروج از ساختمان بنیاد شهید با صحنه تجمع جانبازان و خانواده هایشان در مقابل درب این ساختمان روبرو شدیم. در حالی که بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه دوم جانبازان است، اما این شهدای زنده کربلای ایران برای احقاق حق‌شان بدون مجوز در خیابان طالقانی اجتماع کردند.

آژیر آمبولانس، برانکاردی که جانباز کرمانشاهی بر روی آن خوابیده، تشنج 2 جانباز، شعارها و شکایات، غربت این خانه را به رخ حاضران می کشد.

از آن روزهای نه چندان دور که جوانان این کشور بی منت و بی حساب و کتاب راهی جبهه شدند، چند سالی بیش نمی‌گذرد که برخی آن ها را به فراموشی سپردند و با سر دادن شعارها و وعده های پوچ آن‌ها را به بازی می‌گیرند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها