تحلیلگر روس حاضر در کنفرانس حمایت از انتفاضه:

جهان اسلام برای مقابله با سیاست‌های تفرقه افکنانه غرب با یکدیگر متحد شوند

تحلیلگر روس حاضر در کنفرانس حمایت از انتفاضه بر اتحاد جهان اسلام در قضیه فلسطین برای مقابله با سیاست‌های مخرب و تفرقه افکنانه سرویس‌های اطلاعاتی غرب تأکید کرد.
کد خبر: ۲۳۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ - 04March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «الکساندر پروخانف»، تحلیلگر روس در مطلبی در روزنامه زافترا با اشاره به ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه که اخیراً در تهران برگزار شد، نوشت: در تهران نشستی بزرگ برگزار شد که به مقاومت فلسطین اختصاص داشت. نمایندگان پارلمان‌ها از بیش از صد کشور از جمله کشورهای آفریقایی، مسلمانان اروپا و ... در این نشست حضور داشتند و به سخنان رهبر ایران گوش فرا دادند.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در جمع حاضران در نشست و اشتیاق حاضران برای دیدار با ایشان، عنوان می‌کند: مفهوم سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای عبارت بود از آنکه جهان اسلام که در سال‌های اخیر درگیر نابسامانی، جنگ و بلایای عمیق بوده موضوع و مشکل اصلی خاورمیانه یعنی درد و رنج مردم فلسطین که توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون رانده شده‌اند را فراموش کرده است. این رژیم هرگونه اعتراضی را سرکوب، فلسطینی‌ها را به زندان می‌اندازد، می‌کشد و از سرزمین‌های آبا و اجدادی بیرون می‌اندازد و در سرزمین آنها برای صهیونیست‌های جدید که از کشورهای مختلف به آنجا می‌آیند شهرک می‌سازد.

این تحلیلگر روس در ادامه می‌افزاید: به فراموشی سپردن این موضوع مقدس، به گفته آیت‌الله خامنه‌ای، مغایر با وصایایی است که تمام جهان اسلام را صرفنظر از تفاوت‌های کشوری و ویژگی‌های مذهبی با هم متحد کرده است. اتحاد در مورد مسئله فلسطین یعنی فائق آمدن بر اختلاف نظرها و نابسامانی‌های جهان اسلام و مقابله با سیاست‌های مخرب و نفاق افکنی که سرویس‌های اطلاعاتی غربی با تحریک سنی‌ها علیه شیعیان، ایجاد کانون مناقشات، جنگ و راه اندازی انفجار و کشتار در شهرهای اسلامی به وجود می‌آورند.

پروخانوف در ادامه عنوان می‌کند: خود نهضت فلسطین که گرفتار و اسیر اختلاف نظرهای خاورمیانه شده دوران بحران را طی می‌کند. شکاف در درون آن آشکار است. بخشی از نهضت، ناتوان از مبارزات چندین ساله، از خود سستی نشان داده، به دنبال مصالحه غیر مجاز و آماده تسلیم شدن به اسرائیل است. بخش دیگر، به مبارزه ادامه داده، تلفات می‌دهد و در حالیکه در نوار غزه در محاصره است، مورد حمله و بمباران قرار می‌گیرد و در برابر تانک‌های اسرائیلی با شلیک موشک‌های دست ساز جواب می‌دهد. مقاومتی که فلسطین در برابر اسرائیل از خود نشان می‌دهد وظیفه همه مسلمان‌ها و همه بشریت است. انقلابِ عدالت جهان امروز را فراگرفته است.

وی اضافه می‌کند: در این اجلاس، مشهورترین نمایندگان تفکر اسلامی سخنرانی کردند. از همه کشورهای اسلامی خواسته شد که اگر آمریکایی‌ها سفارت خود را از تل‌آویو به بیت المقدس یعنی به شهر دیرینه و اصلی فلسطینی‌ها انتقال دهند، کشورهای اسلامی باید سفرای خود را از ایالات متحده آمریکا و از واشنگتن احضار کنند. سخنرانی هیأت حماس که از همه برای جنگ همگانی با اشغالگران دعوت می‌کرد رادیکال و پرشور بود.

وی در بخش دیگری از این مقاله بیان می‌کند: تأسف آور است که در بین نمایندگان پارلمان‌ها، نمایندگان پارلمان روسیه حضور نداشتند، یعنی نمایندگان کشوری که جمعیت مسلمان آن نسبت به مسائل دردآور جهان پاره پاره شده امروز بی تفاوت نیستند. احتمالاً به نمایندگان پارلمان روسیه توصیه نکرده بودند که در محفلی که در آنجا اسرائیل به شدت مورد سرزنش قرار می‌گیرد، حضور یابند. اما نمایندگان غیر پارلمانی روسیه بطور گسترده در این اجلاس شرکت کرده بودند. در بین آنها دانشمندان ایرانشناس، روحانیون، سرگئی بابورین، رجب صفروف و اینجانب حضور داشتیم.

وی در ادامه این مطلب با بیان اینکه ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک می‌شوند، خاطرنشان می‌کند: دو کشور توانسته‌اند بسیاری از موانع را نه تنها در زمینه سیاسی و اقتصادی، بلکه در مورد تصورات منفی فیمابین در زمان امپراطوری رومانف‌ها و یا اتحاد شوروی سرخ بر طرف کنند. حالا دیگر در بین تجهیزات و تسلیحات نظامی ایران سامانه‌های S-300 وجود دارد. فرودگاه‌های ایران برای هواپیماهای نظامی روسیه باز هستند و این هواپیماها در آنجا برای پرواز مجدد به سوریه برای قلع و قمع داعش خدمات فنی دریافت کرده و مجهز می‌شوند. قرارداد احداث واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر امضاء شده است، ضمن این که چندی قبل قرارداد یک نیروگاه اتمی کاملاً جدید با کمک «روس اتم» منعقد شده است. سفر هیأت‌ها و تجار از روسیه به ایران برای همکاری مشترک افزایش می‌یابد. چند هفته قبل پیشنهاد شد که بین ایران و روسیه همکاری راهبردی ایجاد شود.

پروخانف ادامه می‌دهد: روسیه، ایران و ترکیه مثلث متحدانی را تشکیل می‌دهند که در امور سوریه به یکدیگر نزدیک شده‌اند. پیدایش آن غیر محتمل و افسانه‌ای است. تنها چندی قبل، پس از سرنگونی یک هواپیمای روس به وسیله ترک‌ها، در روسیه صحبت از امکان آغاز جنگی بزرگ با ترکیه مطرح بود. ایران و ترکیه که از گذشته‌های دور نسبت به هم رقبای  خشمگینی هستند و هیچ فرصتی را برای تهدید و مشت نشان دادن به یکدیگر از دست نمی‌دهند، امروز از دو جناح برای قلع و قمع داعش و حمایت از تمامیت ارضی سوریه مشارکت دارند.

در ادامه این مطلب آمده است: فلسطینی‌ها شرافت، وجدان و از خودگذشتگی نه تنها جهان عرب، بلکه سراسر بشریت امروز هستند. جهان به جنبش و حرکت درآمده، قاره‌ها در هم آمیخته و مرزها شکسته می‌شوند و در جهان انقلاب عدالت اتفاق می‌افتد و در جاهایی که این عدالت کافی نیست، جنگ و قیام رخ می‌دهد ،بمب ریخته می‌شود و غرش انفجارهای تروریستی به گوش می‌رسد.

این تحلیلگر روس می‌نویسد: من در نوار غزه بوده‌ام ،در زمین سرخ رنگ فلسطین یک نهال زیتون کاشته و آن را آبیاری کرده‌ام و اعتقاد دارم که این نهال رشد می‌کند و به یک درخت تنومند و سرسبز تبدیل می‌شود. امیدوارم که بر روی این درخت هیچ بمبی نیفتد و هیچ موشکی به آن آسیب نرساند. امیدوارم که این درخت زیتون با سایه خود رزمندگان فلسطینی را پوشش دهد و هنگامی که شاخ و برگ آن انبوه و با شکوه شد با میوه خود مردم غزه قهرمان را تغذیه کند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار