«رحمانی فضلی» در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور:

وزارت کشور بستر لازم برای انتخاب آزادانه را فراهم ‌می‌کند/ کنترل جدی تجمعات و تبلیغات

وزیر کشور گفت: ما در وزارت کشور می توانیم در مشارکت مردم فضاساز باشیم که مردم بتوانند تشخیص دهند و آزادانه انتخاب کنند.
کد خبر: ۲۳۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ - 04March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور در مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور که عصر امروز 14 اسفند ماه در وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: انتخابات تکلیف بزرگی بر دوش ماست که باید به نحو احسنت آن را انجام دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: نظام این برکت را داشته که مردم بتوانند به دست خود سرنوشت کشور را تعیین کنند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجریان این امر الهی وظیفه داریم امانت دار خوبی باشیم، بی طرفی را رعایت و کاری کنیم تا مردم باور داشته باشند که حقشان رعایت می شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: این امر بزرگ جنبه های مختلف دارد که باید یک هم‌افزایی جدی وجود داشته باشد تا به انجام برسد.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که باید سه قانون و سه انتخابات را پیش ببریم، گفت: بین وزرات کشور و دستگاه‌ها هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر این موضوع که باید حرمت ها در انتخابات حفظ شود، بیان داشت: باید شرایط به گونه ای باشد که اجازه جولان بد اخلاقی فراهم نشود چرا که اختلاف فرصت بروز پیدا می‌کند.

وزیر کشور افزود: صدا وسیما باید این بستر را فراهم کند که اخلاق رعایت شود، ما نباید  کاری کنیم که فضای غلط حاکم شود. متاسفانه در همین چند روزه فضاهای به وجود امده شایسته نیست.

وی تصریح کرد: قطعاً کسانی که خود را کاندیدا می دانند باید بدانند که چگونه رفتار کنند.

رحمانی فضلی درباره موضوع امنیت انتخابات گفت: امنیت مسله مهمی است و یکی از افتخارات کشور ما این است که انتخابات را در امنیت کامل برگزار می کنیم هرچند در بعضی از مواقع اتفاقات نا چیزی افتاده. همه شاهد بودند که انتخابات قبلی نیز در اوج امنیت برگزار شد.

وزیر کشور درباره مشارکت مردم اذعان کرد: موضوع بعدی در انتخابات مشارکت است که ما در وزارت کشور می توانیم در این خصوص فضاساز باشیم که مردم بتوانند تشخیص دهند و آزادانه انتخاب کنند.

وی افزود: از امروز موضوع انتخابات با جدیت پیگیری می شود و همچنین نوع تجمعات و تبلیغات کنترل خواهد شد با تجمعات غیر قانونی قطعا برخورد خواهیم کرد.

رحمانی فضلی در بخش پایانی سخنانش در مورد اعلام موجودیت احزاب خاطر نشان کرد: برای تشکیل احزاب و گروه‌ها که انتخابات بهار آنان است قانون حدود فعالیت آنان را مشخص کرده است، هر تشکلی که  تحت عنوان جبهه و  احزاب می آیند باید قانون را رعایت کنند. این گروها باید مجوز را بگیرند در غیر این صورت جلوی فعالیت آنان گرفته خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار