مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

سربلندی، عزت و قدرت کشور به برکت امام، شهداء و مدیریت مقام معظم رهبری است

سرهنگ حمیدرضا گرامی گقت: اگر امروز عزت داریم و با سربلندی در محافل بین‌المللی به‌ عنوان قدرت برتر هستیم به برکت امام و شهدا و ایثارگری‌ها و نیز درایت و مدیریت مقام معظم رهبری است که بسیاری به دنبال کم‌رنگ شدن و محو شدن این اصل هستند.
کد خبر: ۲۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ - 04March 2017

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حمیدرضا گرامی در پنجمین همایش نخبگان شهرستان اقلید که با حضور عضو هیات‌مدیره ایزوایکو و مدیرعامل شرکت مبین سازه‌گستر خلیج‌فارس، مدیرعامل شرکت فراساحل لیان، مدیرعامل شرکت نفت پتروپارس، شرکت توسعه صنایع دریایی ایران، برگزیده گروه فقه، اصول و علوم قرآن و حدیث هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی و مسؤولان و نخبگان شهرستانی در سالن امام رضا (ع) برگزار شد یاد شهدا به‌ویژه شهدای این شهرستان را گرامی داشت.

وی بابیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه قدرت نظامی و دفاعی و نیز در سیاست بین‌الملل جزو کشورهای برتر و تأثیرگذار هستیم اظهار داشت: در عرصه مسائل داخلی که باید از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی یعنی مردم به‌ویژه نخبگان، عالمان و صاحبان فکر، ایده و اندیشه استفاده شود و از توان آن‌ها برای پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه در راستای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی بهره برد، خوب کار نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ایراد ساختاری و نظام اداری کشور را مهم‌ترین مشکل در عدم تحقق این امر دانست و گفت: ساختار و سازمان نظام اداری به‌گونه‌ای حجیم طراحی شد که قدرت حمل خود را نیز ندارد به‌طوری‌که 70 درصد درآمد دولت صرف حقوق و مزایا می‌شود و چیزی برای هزینه کردن در سایر شاخصه‌های پیشرفت نمی‌ماند و شغل برای تحصیل رده‌های ما در نظام اداری ترسیم و در صورت عدم تحقق موجب یأس و ناامیدی برای آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در گفتمان‌ها مطرح می‌شود اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد و بابیان اینکه این گفتمان تنها برای ترقی، شعار انتخاباتی و منافع دیگر برخی افراد استفاده می‌شود تصریح کرد: تنها شاخص اصلی که دغدغه این موضوع را داشته، وقت صرف می‌کند و در عمل آن را به اثبات رسانده است مقام معظم رهبری است.

گرامی ادامه داد: مقام معظم رهبری این گفتمان را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و ... مطالبه دارند اما در رده‌هایی که باید در این راستا همکاری و همراهی شود با باور و انگیزه ضعیف انجام نمی‌شود چراکه منافع خود را درخطر می‌بینند.

این جانباز دوران دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی را یکی از جایگاه‌های مهمی که می‌تواند این گفتمان را در عمل محقق کند خواند و بابیان اینکه مهم‌ترین کمیسیون مجلس که می‌تواند این دغدغه‌ها را برطرف کند، کمیسیون فرهنگی است از عدم استقبال نمایندگان مجلس در این کمیسیون انتقاد کرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس در صف کمیسیون‌های مختلف قرار می‌گیرند و در صورت عدم موفقیت در هریک از آن کمیسیون‌ها به اجبار در کمیسیون فرهنگی حاضر می‌شوند درصورتی‌که کمیسیون فرهنگی اصلی‌ترین لازمه پیشرفت جامعه است.

گرامی با تأکید بر لزوم نگاه محتوایی به مباحث، از سیستم‌های مدیریتی لایه‌های میانی و پایینی جامعه سخن گفت و بیان داشت: تنها نباید بالا بردن آمار دانشجویی، تأمین هزینه دانشگاه‌ها و... مهم باشد بلکه باید دغدغه‌های اشتغال و ... نیز برای مدیران وجود داشته باشد اما به‌واسطه روزمرگی و جلسات توخالی جوانان ما رها می‌شوند و در این فضای پرتلاطم که دشمنان از تمام ابزارها برای جذب آن‌ها استفاده می‌کنند موجب فرار نخبگان و مغزها می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مطالبه‌گری را از جوانان و نخبگان کشور خواستار شد و عنوان کرد: امیدواریم ساختار اداری ما اصلاح شود.

گرامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ خودباوری خواند و با تأکید بر تلاش در راستای ترویج این فرهنگ یادآور شد: اگر امروز عزت داریم و با سربلندی در محافل بین‌المللی به‌عنوان قدرت برتر هستیم به برکت امام و شهدا و ایثارگری‌ها و نیز درایت و مدیریت مقام معظم رهبری است که بسیاری به دنبال کم‌رنگ شدن و محو شدن این اصل هستند و با تحریف، ایجاد شبهه، بزرگ‌نمایی، تحقیر و... در این راستا می‌کوشند.

وی اظهار کرد: تک‌تک افراد می‌توانند به‌عنوان راوی، خادم یک ایثارگر باشد و با تفحص در زندگی آن‌ها، در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس قدم مؤثر بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار