آغاز به کار جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات/ پیام استاندار اصفهان به «اصغر فرهادی»

هم‌زمان با روز احسان و نیکوکاری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۲۳۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ - 04March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هم‌زمان با روز احسان و نیکوکاری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات امشب با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان کار خود را آغاز کرد.

در این آیین یاد و خاطره استاد زاون قوکاسیان دبیر ادوار گذشته جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات و سینماگر فقید ایران گرامی داشته شد.

رسول صدر عاملی دبیر ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در این همایش اظهار داشت: انکارناپذیر است که ادوار مختلف جشنواره حسنات توانست با درک درست مسئله احسان و نیکوکاری در استعدادیابی کند و هم‌اکنون سینماگران بزرگ سینمای ایران راه خود را از جشنواره حسنات آغاز کردند.

وی افزود: مجموعاً بیش از ٣ هزار و ٧ فیلم در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید و گروه انتخاب در طول ماه‌های گذشته به انتخاب تعدادی فیلم از بین آثار ارسال شده به جشنواره کردند و این کار دشواری بود که فیلم شایسته‌ای از نظر دور نماند که ماه‌عسل آن آثار ١٢٧ فیلم‌سازان از سراسر ایران انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با بیان اینکه وظیفه بزرگان و مسئولان این است بستر مناسبی برای رشد این استعدادهای کشف شده در این جشنواره را فراهم کنند، ادامه داد: سرزمین ما تا کمتر از دو دهه قبل سرزمین شعر و هنر بود و اکنون این سرزمین، سرزمین سینما است و سینما جای خود را در خانواده‌های ایرانی باز کرده است.

وی با تقدیر از عوامل حسنات برای جلوگیری از تعطیلی جشنواره حسنات بیان کرد: اصفهان باید سکوی پرتاب بهترین‌های سینمای ایران باشد و حمایت از این جشنواره زمینه این پرتاب را ایجاد می‌کند زیرا اصغر فرهادی یک سینماگر جهانی از اصفهان است که بر پایه تمام تلاش و رنجی که در دهه ٦ و ٧ متحمل شد تا سینما به جایگاه امروز خود برسد.

پیام تبریک استاندار اصفهان به اصغر فرهادی

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این همایش با بیان اینکه استان اصفهان سابقه ٧ هزارساله دارد و ٤ بار پایتخت ایران اسلامی بوده، گفت: استان اصفهان بزرگان زیادی را در قلب خود دارد و بسیاری از بزرگان کشور اصفهانی هستند.

رسول زرگرپور بیان کرد: روزی متفکرین فرانسوی به اصفهان آمده‌اند گفت که مردم دنیا اصفهان را بیشتر از ایران می‌شناسند و افتخار می‌کنیم که اصغر فرهادی فرزند خمینی‌شهر برای ایران افتخار آفرید و بنده هم به ایشان پیام تبریک فرستادم اما به یاد داشته باشید که تک تک مردم اصفهان بزرگ هستند.

تقدیر از خیران برتر در جشنواره حسنات

انجمن خیریه امان زمان (عج) شهر خورزوق که با هدف کمک و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اشتغال‌زایی کار خود را آغاز کرد که در ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات موردتقدیر قرار گرفت.

همچنین از مدیرعامل کانون معلولان توانا قزوین که ٩٢ درصد کارکنان کارخانه وی از معلولان هستند نیز در این آیین تجلیل شد.

نماینده حوزه معلولان سازمان ملل متحد و مدیرعامل کانون معلولان توانا قزوین در این همایش گفت: اگر پشتیبانی خیران و بزرگانی همچون نکویی رئیس جشنواره حسنات نبود من امروز نمی‌توانستم کارخانه‌ای با کمک معلولان ایجاد کنم و با حمایت ایشان معلولیت را نادید گرفتم و به محدودیت به عنوان یک لطف خدا نگاه کردم.

موسوی بیان کرد: امروز برای حفظ کرامت انسان‌ها معلولان را دعوت به کار کردم و در کارخانه‌ام عشق و امید را تولید می‌کنم.

هنر بهترین زبان برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری

رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات نیز در این آیین اظهار داشت: امسال ما با خطر تعطیلی جشنواره مواجه بودیم و با حمایت مستقیم شخص استاندار اصفهان و شهردار و اعضای شورای شهر این جشنواره به ایستگاه ششم رسید.

حسین ملایی افزود: در استان اصفهان با همه ویژگی‌های مختلفی که دارد و در کنار مؤسسات و خیریه‌های مختلف، جشنواره حسنات به دنبال این بود که فرهنگ احسان و نیکوکاری و ارزش‌های انسانی را با زبان هنر ترویج دهد.

وی با بیان اینکه هنرمندان و سینماگران همواره در شادی‌ها و آلام مردم شریک بودند، اضافه کرد: ما باانگیزه‌های دینی به جشنواره حسنات پرداختیم و احساس می‌کنیم موضوع احسان و نیکوکاری مربوط به همه انسان‌ها در همه جای دنیاست و از هنرمندان و جوانان می‌خواهیم به موضوع احسان و نیکوکاری به عنوان یک نیاز بشری بپردازند.

 رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ٤ صندوق قرض‌الحسنه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: سالانه بیش از ٤هزار نَفَر برای دریافت وام به این صندوق‌ها مراجعه می‌کنند که مجموعه حسنات همواره تلاش کرده که هیچ‌گونه خللی در روند خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر جامعه وارد نشود.

به گزارش تسنیم؛ جشنواره حسنات کار خود را برای نخستین بار در سال ٨٩ با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری آغاز کرد و امروز این جشنواره به ایستگاه ششم رسیده است و پیشتازی جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته روند رشد خوبی داشته است به‌طوری‌که در طول ادوار جشنواره این روند قابل لمس است، در جشنواره نخست 800 اثر، در دور دوم جشنواره 670 اثر، دور سوم 931 اثر، دور چهارم 1145 اثر، دور پنجم 2200 اثر و امسال 2765 اثر در سطح ملی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 در بخش ملی 1885 اثر و در بخش داستانی 718 اثر، در بخش مستند 361 اثر، در بخش پویانمایی 137 اثر و در بخش فیلم‌نامه نیز 569 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند و آثار جشنواره ملی هم‌زمان با اصفهان در 29 استان و 177 شهر کشور از ١٥ تا ١٨ اسفند ماه اکران می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار