لاریجانی در پاسخ به تذکر تابش:

مجلس مانع پرداخت حقوق‌های نجومی است

رئیس مجلس با بیان اینکه اصلاح مجلس درباره حقوق مدیران طبق آئین‌نامه بود، گفت: مجلس مانع پرداخت حقوق‌های نجومی است.
کد خبر: ۲۳۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ - 05March 2017
مجلس مانع پرداخت حقوق‌های نجومی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت در اخطاری به اصل 67 قانون اساسی استناد کرد و اظهار داشت: بنده تذکری نیز به مواد 18، 22، 178، 197 و 198 آئین‌نامه داخلی مجلس دارم.

وی خطاب به علی لاریجانی افزود: از عصر روز گذشته و پس از سخنرانی هیجانی شما درباره تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه که به سقف دریافتی مدیران ارتباط داشت، سردرگمی ایجاد شد، زیرا به نظر می‌رسد کاری خلاف آئین‌نامه صورت گرفته، هر چند تذکر شما به جا و درست بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس اضافه کرد: طبق ماده 198 آئین‌نامه داخلی مجلس، اخطار و تذکر پس از رأی‌گیری پذیرفته نمی‌شود، زیرا مصوبات قابل اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست.

تابش تصریح کرد: طبق تبصره ماده 187 آئین‌نامه داخلی مجلس، موارد فوری به تشخیص مجلس در صورتی که تأخیر آن به زیان مجلس باشد، امکان اصلاح دارد، اما اقدام روز گذشته، با این تبصره هم همخوانی ندارد.

علی لاریجانی در پاسخ تذکر نماینده اردکان، گفت: آئین‌نامه داخلی مجلس رعایت شده است؛ وقتی طرحی بین ما و شورای نگهبان وجود دارد، یعنی همچنان در دستور قرار دارد که براساس تبصره ماده 187 آئین نامه داخلی مجلس این موضوع کاملا روشن است.

وی افزود: اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرحها، لوایح و دیگر موارد، مشکلی به وجود بیاورد که به تشخیص مجلس، تأخیر آن موجب زیان جبران‌ناپذیر باشد، امکان اصلاح مجدد آن وجود دارد، بنابراین موضوعی که آقای تابش گفت، محل ایراد نیست.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مسئله پیش آمده درباره سقف دریافتی مدیران کشور به خلاف در بین افکار عمومی مطرح شده بود که زیان آن جبران ناپذیر بود، بنابراین اصلاح شد، هر چند در این مصوبه ابهاماتی هم وجود داشت.

لاریجانی همچنین ضمن انتقاد از رسانه ملی به دلیل نحوه پوشش اخبار مصوبه روز گذشته مجلس درباره اصلاح تبصره 38 لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: این رسانه‌ها به گونه‌ای اصلاح روز گذشته مصوبه برنامه ششم توسعه مبنی بر سقف دریافتی مدیران را انعکاس دادند که گویی مجلس نظر خود را تغییر داده است، در صورتی که مجلس همان نظر قبلی خود را داشته و به جهت رفع ایراد شورای نگهبان این اصلاح صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: جنجالی در کشور ایجاد کردند که گویی مجلس به دنبال قانونی کردن حقوقهای نجومی است، این اقدام به خلاف بوده، زیرا مجلس مانع پرداخت حقوقهای نجومی است و نیت آن هم به صورتی که مطرح شد، نبود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تأکید بر اینکه هنوز برخی رسانه‌ها میگویند که مجلس حرف خود را درباره حقوق مدیران پس گرفته است، افزود: مجلس دیروز حرف اصلی‌اش را تأیید کرد؛ جرأت ندارند به شورای نگهبان انتقاد کنند. زیرا نگران رد صلاحیتشان هستند، بنابراین به مجلس انتقاد می‌کنند، هر چند مجلس تصمیم عقلایی منطبق با آئین‌نامه گرفته است.

انتهای پیام/331

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار