نماینده مجلس:

پیشگیری اولیه برای همه آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد

نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مساله این است که پیشگیری اولیه را در ‏دستور کار خود، نه فقط برای اعتیاد بلکه در همه آسیب‌های اجتماعی قرار دهیم.
کد خبر: ۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ - 05July 2014

پیشگیری اولیه برای همه آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «عبدالرحمان رستمیان» نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید از نظر انسانی، علمی و اعتقادی به مبارزه با موادمخدر رفت و بستر مناسبی در مدارس، خانواده و دانشگاه فراهم کنیم که افراد توانمند شوند و به آنچه درست نیست با علم و اعتقاد خود نه بگویند.

وی ادامه داد: هنوز بعضی از جوانان ما قدرت نه گفتن(بویژه به همسالان خود) را ندارند، همچنین باید فقر و بستر پایه(شاخص اقتصادی و اشتغال) و دیگر مشکلات جامعه و جوانان بهبود پیدا کند.
 
رستمیان با اشاره به رویکرد جدید وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر، گفت: مهمترین مساله این است که پیشگیری اولیه را در دستور کار خود، نه فقط برای اعتیاد بلکه در همه آسیب های اجتماعی قرار دهیم.
 
وی تصریح کرد، برنامه دقیق و اصولی در ساختار اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر باعث می شود که جوانانمان در مقابل مشکلات و معضلات قوی شوند، در این میان نباید از خاطر ببریم در مجاورت افغانستان هستیم.
 
رستمیان با بیان اینکه افغانستان راه ورود مواد مخدر به بازارهای جهانی ایران است، افزود: پس باید با فعالیت ها اجتماعی و فرهنگی، آگاهی بیشتری به مردم بدهیم، این که افراد آسیب پذیر هستند و خود را در دام موادمخدر می اندازند، دلیل خوبی برای اعتیاد نیست.
 
به گفته وی، اکثر جرایم به دلیل اعتیاد واقع شده و بسیاری از آلودگی های ویروسی از طریق معتادان در جامعه شیوع پیدا می کند، پس ورود یک نفر هم به این حیطه بقیه را آلوده می کند.
 
رستمیان افزود: معضلات اجتماعی هزینه هنگفتی روی دست کشور می گذارد و ثروت کشور برای جرایم، عفونت، نگهداری زندانیان و غیره اختصاص می یابد، بنابراین به نظر می رسد باید بر روی شاخصه های مذهبی و اجتماعی کشور بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
 
نماینده مردم دامغان با تاکید اینکه در کشور بسیاری از قوانین مشکل ندارند، بلکه اجرای آنها مشکل دارد، افزود: نمایندگان باید در حوزه خود، بر سیستم اجرایی و مدیران نظارت داشته باشند.
 
نایب رییس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بحث اجتماعی کردن و پیشگیری، باید از همه فرصت ها استفاده کنیم، اما در هر صورت خط اول اجرایی دولت است باید به کمک دولت برویم تا برای جوانان نهادسازی کرده و بستر فعالیتهای اجتماعی را برای آنها پهن کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار