یادداشت/ زهرا شاعری

زنان مهمترین رکن رزم در دفاع مقدس

اهمیت عامل روانی که توسط زنان در هشت سال دفاع مقدس انجام می شد یکی از مهم ترین ارکان رزم بود. زنان بوشهری نیز با توجه به اسلامی بودن و انقلابی بودن و از سویی اعلام جنگ به عنوان نبرد حق علیه باطل نقش بسزایی در ایجاد انگیزش روانی برای حضور همسران ، فرزندان و برادران در جبهه های جنگ تحمیلی داشته اند
کد خبر: ۲۳۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ - 08March 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، زهرا شاعری مدیر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در یادداشتی نوشت:

"زنان سربازان گمنامی هستند که در جبهه ها باید گفت مشغول جهادند" «امام خامنه ای مظله العالی»

مشارکت زنان در دفاع مقدس را حتی اگر از نظر کمیت نیز در نظر داشته باشیم با توجه به این نکته که نیمی از آحاد جامعه را زنان تشکیل می دهند می توان گفت زن، یعنی هماهنگی نیمی از نیروهای جامعه در راستای یک هدف.

ترویج و تثبیت صبر، ایثار و مقاومت که تجلی آن در دوران دفاع مقدس به اوج رسید و از سویی پرداختن به نقش انسان ساز زنان در این دوران حساس ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اهمیت عامل روانی که توسط زنان در هشت سال دفاع مقدس انجام می شد یکی از مهم ترین ارکان رزم بود. زنان بوشهری نیز با توجه به اسلامی بودن و انقلابی بودن و از سویی اعلام جنگ به عنوان نبرد حق علیه باطل نقش بسزایی در ایجاد انگیزش روانی برای حضور همسران ، فرزندان و برادران در جبهه های جنگ تحمیلی داشته اند از سویی پشتیبانی زنان بوشهری در جنگ رنگ و بوی مذهبی و اعتقادی نیز داشت و برای خود این فعالیت ها را یک تکلیف الهی می دانستند.

در این راستا جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از سال تأسیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و در ایام ولادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) به صورت مرحله ای از تهران آغاز، در استان ها استمرار و به دو کشور سوریه و لبنان تسری یافت.

تا کنون در این جشنواره رونمایی از بیش از 20 جلد کتاب، یک آلبوم موسیقی فاخر انجام پذیرفته که برگزاری فراخوان ها نیز منجر به ارائه فیلم ها، مستندات، تصاویر و عکس های ویژه در حوزه زنان و دفاع مقدس گردید و موجبات تشویق و انگیزه صاحبان قلم و هنر را به طور نسبی فراهم نمود.

از سویی این جشنواره باعث ایجاد فضای تعاملی با حوزه های فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، دستگا های اجرایی، خانواده های ایثارگر و زنان حماسه آفرین شد؛ به طوری که می توان اذعان داشت این جشنواره در سطوح ملی و بین المللی یکی از نمادهای معتبر در حوزه زنان و دفاع مقدس به شمار می رود. هدف کلی جشنواره را می توان در الگوسازی در ارتباط با شخصیت والای حضرت زهرا(س) در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی خلاصه کرد.

امسال نیز چهارمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در مرکز و استان ها برگزار شد. این آیین با همکاری بسیج جامعه زنان استان و مؤسسه ی فرهنگی، هنری شهرداری شهر بوشهر و با حضور سرکار خانم دکتر سلیحی (همسر شهید لبافی نژاد) که از فعالان عرصه انقلاب و دفاع مقدس می باشند، انجام شد.

در این همایش که با سخنرانی سردار جمیری فرماندهی سپاه امام صادق(ع) استان شروع شد، با توجه به همزمانی با بزرگداشت روز بسیج جامعه زنان از چند تن از زنان فعال و پیشکسوت عرصه ایثار و عشق تقدیر و تجلیل به عمل آمد. و در ادمه از 2 کتاب "از تبار آفتاب "و " همپای جلودار"  به قلم دکتر فرزانه دهقانی که در زمینه نقش زنان در دفاع مقدس می باشد و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر به چاپ رسیده است رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار