همزمان با روز درختکاری صورت گرفت؛

کاشت 230 نهال هم‌عهدی با خلبانان شهید نهاجا در بوستان ایثار تهران

به مناسبت روز درختکاری آیین کاشت 230 نهال به یاد خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش در بوستان ایثار (آبشار تهران) برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ - 05March 2017

کاشت 230 نهال هم عهدی با خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش در بوستان ایثار تهرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، این مراسم با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، نیروی هوایی ارتش و شهرداری منطقه 22 تهران و با حضور پیشکسوتان، کارکنان، فرماندهان این نیرو، خانواده معظم شهدا و مسئولین شهرداری منطقه 22 تهران در بوستان ایثار(آبشار تهران) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته «سیاوش مشیری» ضمن تجلیل از شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: خانواده‌های معظم شهدا در اجر دنیوی و اخروی شهیدان سهیم هستند.

وی افزود: همان طور که درخت موجب تولید اکسیژن و ایجاد تنفس برای انسان‌ها می‌شود، شهیدان سرافراز ایران اسلامی نیز با ایثار و از خودگذشتگی زمینه نفس کشیدن عزتمندانه ملت عزیز کشورمان را مهیا کردند.

امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته «فرج الله برات پور» لیدر بزرگترین عملیات هوایی دنیا(اچ 3) نیز در این آیین گفت: دشمن با تمام امکانات و با پشتیبانی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه نظامی و اقتصادی توسط قدرت‌های بزرگ دنیا و کشورهای همسایه به جنگ با ما آمده بود.

وی ادامه داد: رشادت خلبانان تیزپرواز و کارکنان فنی نیروی هوایی ارتش امیدهای دشمن در فتح سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را به یاس تبدیل کرد و محاسبات غلط خود را برای آن‌ها نمایان ساخت.

امیر برات پور ضمن اشاره به برخی عملیات‌های مهم نهاجا در دفاع مقدس بویژه در شش ماهه اول جمگ تحمیلی از جمله عملیات‌های 140 فروندی، مروارید، حمله به اچ3 و... اظهار داشت: تیزپروازان نیروی هوایی ارتش علاوه بر زمین گیری ماشین جنگی دشمن، اقتصاد کشور عراق را مختل کرد و صدور نفت این کشور را به صفر رساند.

وی خاطر نشان کرد: همسران و خانواده‌های معظم شهدا فرشتگان روی زمین هستند که با از خودگذشتگی و صبر و استقامت خود موجب استمرار راه آن بزرگواران شده‌اند.

همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته اوشال از آزادگان نیروی هوایی ارتش که بیش از 119 ماه در اسارت رژیم بعثی بوده است، گفت: در هر نظام و حکومتی، وظیفه ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور است ولی در نظام دینی این دفاع، شهادت و اسارت رنگ و بوی خدایی گرفته و برای حکومت الله است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نعمت خداوند بر این ملت بزرگوار کامل شد و همه نیروهای مسلح متحول شدند، البته نیروی هوایی ماه ها قبل از انقلاب تحول خود را آغاز کرده و متحول شده بود.

امیر اوشال در پایان تصریح کرد: همه ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

در پایان این مراسم 230 نهال به یاد خلبانان نیروی هوایی ارتش در بوستان ایثار کاشته شد.

یادمان خلبانان نیروی هوایی ارتش نیز در این محل ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها