اولین سالگرد آزاده شهید «حاج حسن حسین‌زاده موحد» برگزار می‌شود

اولین مراسم سالگرد شهادت جانباز و آزاده سرافراز «حاج حسن حسین‌زاده موحد»، عصر روز پنج‌شنبه (19 اسفند) در حسینیه فاطمة الزهرا (س) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ - 06March 2017

به گزارش دفاع پرس از تهران، مراسم اولین سالگرد شهادت جانباز و آزاده سرافراز «حاج حسن حسین زاده موحد»، روز پنج شنبه (19 اسفند) از ساعت 15، در حسینیه حضرت فاطمة الزهرا (س) سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان ولیعصر (عج) برگزار می شود.

در این مراسم معنوی که با حضور عموم مردم، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های شهدا برگزار خواهد شد، حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران و سردار محمد کوثری، از فرمانده های سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) سخنرانی و مداحان اهل بیت (ع) نیز به ذکر مصبیت خواهند پرداخت.

اولین سالگرد آزاده شهید «حاج حسن حسین زاده موحد» برگزار می‌شود 

شهید حسن حسین زاده موحد، به دلیل مبارزه سیاسی علیه رژیم پهلوی، 9 سال در زندان های طاغوت زیر شکنجه و بازداشت بود.

این مبارز در دوران زندان به تحصیل علوم دینی از محضر آیت الله طالقانی و آیت الله ربانی شیرازی حجت الاسلام حقانی و سعیدی پرداخت و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی نیز از زندان آزاد شد و نقش فعالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کرد.

شهید حسین زاده موحد با شروع جنگ تحمیلی در جبهه های دفاع مقدس حضور یافت و  در عملیات کربلا 5 به شدت مجروح و به اسارت رژیم بعث عراق درآمد و در سال 1369 به همراه سایر آزادگان با بدنی مجروح و رنجور در حالی که خانواده و همرزمانش گمان می کردند که شهید شده است، به میهن اسلامی بازگشت.

وی که در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های فرهنگی اشتغال داشت در سحر آخرین روز سال 1394 در سن 63 سالگی به لقاءالله پیوست.

رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز طی صدور پیامی شهادت این جانباز و آزاده سرافراز را تسلیت گفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار