مدیرعامل خبرگزاری اطلس افغانستان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

لشکر فاطمیون افتخار اسلام است/ شهید ابوحامد نبرد سوریه را نبرد با رژیم صهیونیستی می‌دید

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی دو موضوع مقاومت و استکبارستیزی را اولویت‌های خبرگزاری اطلس افغانستان برشمرد و گفت:
کد خبر: ۲۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴ - 26March 2017
لشکر فاطمیون افتخار اسلام است/ شهید ابوحامد نبرد سوریه را نبرد با رژیم صهیونیستی می‌دیدحجت‌الاسلام سید احمد موسوی مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی اطلس افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به تشرح فعالیت‌های این خبرگزاری پرداخت و اظهار داشت:‌ غیر از حضور در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، دفتری در ایران داریم که در مشهد مقدس مستقر است. اولویت فعالیت‌های این خبرگزاری روی دو محور است؛ اولین موضوع، محور مقاومت است که به دلیل دیدگاه‌های غرب‌گرای رسانه‌های افغان، که ناشی از تأثیر حضور آمریکا در افغانستان است، مورد بی‌توجهی بلکه برخورد واقع می‌شود. اولویت دوم نیز موضوع استکبارستیزی است.

مدیر عامل خبرگزاری اطلس در ادامه افزود:‌ ما غیر از پایگاه مرکزی خبرگزاری اطلس در اینترنت، سه پایگاه خبری دیگر را نیز تحت اشراف داریم که مهم‌ترین آن‌ها «دری نیوز» است که در افغانستان از سایت‌های پربیننده به شمار می‌رود. علاوه بر این، در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر نیز حضور فعال داریم. همچنین صفحه‌های مرتبط با دو موضوع مقاومت و استکبارستیزی که اخبار ما را منتشر و به صورت آنلاین فعال هستند، دارای بیش از یک میلیون بازدیدکننده و دنبال‌کننده هستند.

وی پیرامون سابقه فعالیت تیم خبرگزاری اطلس گفت: اگرچه فعالیت ما به عنوان خبرگزاری اطلس از سه سال قبل شروع شد؛ اما فعالیت‌های رسانه‌ای و انقلابی بنده و دوستانم به سال 1374 یعنی زمانی که حکومت شهید برهان‌الدین ربانی در کابل برقرار بود، برمی‌گردد. در آن زمان ما هفته‌نامه‌ای تحت عنوان «فریاد عاشورا» در کابل منتشر می‌کردیم؛ اما بعدها کار فرهنگی و مطبوعاتی را ادامه دادیم تا به خبرگزاری اطلس منتهی شد.

مدیر عامل خبرگزاری اطلس پیرامون لشکر فاطمیون به‌عنوان رزمندگان افغان مدافع حریم ولایت و مقاومت گفت: لشکر فاطمیون افتخار ما و افتخار اسلام است؛ زیرا برای دفاع از مقدسات و ارزش‌های انسانی و اسلامی و همچنین دفاع از ملتی مظلوم که مورد تهاجم همه‌جانبه تروریست‌های دست‌پرورده قدرت‌های خارجی واقع شده‌اند، پا به میدان سوریه گذاشته است. به همین دلیل بر خود لازم می‌دانیم که از تمام ابزارهای رسانه‌ای ممکن برای تقویت این لشکر، مخصوصا ابزار رسانه، استفاده مناسب و لازم را داشته باشیم. تمام امکانات مربوط به خبرگزاری اطلس در خدمت برادران ما در لشکر فاطمیون جهت فعالیت و پوشش رسانه‌ای، البته با رعایت ملاحظات امنیتی، قرار دارد.

موسوی در خصوص خاطرات خود از دوستان شهیدش در لشکر فاطمیون گفت: شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون از دوستان نزدیک من بود. به یاد دارم پس از اولین سفر شهید توسلی به همراه جوانان فاطمیون به سوریه در سال 1391، ایشان با من تماس گرفت و گفت قصد دارد به منزل ما در مشهد مقدس بیاید. در همان دیدار ایشان به من گفت: «من در سوریه تمام اسلام را در برابر تمام کفر دیدم و اینجا باید تلاش کنیم که اگر موفق شویم، کمر اسرائیل را در سوریه خواهیم شکست.» شهید توسلی سپس از من درخواست کرد همکاری خود را با فاطمیون آغاز کنیم و ارتباط رسانه‌ای بنده و دوستانم با لشکر فاطمیون از همانجا آغاز شد و مدتی بعد خبرگزاری اطلس را تأسیس کردیم.

وی گفت:‌ دومین خاطره من به شهید سید علی عالمی (ابوسجاد) فرمانده پشتیبانی تیپ دوم لشکر فاطمیون برمی‌گردد. ایشان به تعبیر من شهید بود که برای شهدا شهید شد، زیرا هرگز اجازه نمی‌داد پیکر شهیدی از فاطمیون در عملیات به دست دشمن بیافتد. خود او نیز یازدهم محرم سال گذشته در عملیاتی در استان ادلب سوریه هنگام عقب کشیدن پیکر یک شهید مجروح شد؛ اما با همان حال پیکر شهید را عقب آورد و خود نیز در پی خون‌ریزی شدید به درجه رفیع شهادت نایل آمد. روزی به شهید عالمی گفتم آمار شهدای سادات در لشکر فاطمیون بالا رفته است. او در پاسخ گفت: «بر ما سادات شایسته‌تر است که پیش از دیگران، از عمه‌مان زینب کبری(س) و حرمش دفاع کرده و خطر و تهدید را از او دور کنیم.»

موسوی مبلغ در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه فاطمیون در آینده افغانستان خاطرنشان کرد: فاطمیون پیش از اینکه یک یگان نظامی باشد، یک تفکر و جریان فکری و فرهنگی است. به همین دلیل فعالیت آن صرفا نظامی نیست و در صورتی که جنگ در سوریه به پایان برسد، فاطمیون در حوزه‌های دیگر به فعالیت انقلابی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 421

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار