سردار کاظمینی:

مردم تشنه معارف شهدا هستند/ باید پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشیم

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ما در زمینه صدور ارزش‌های دفاع مقدس کوتاهی کردیم همچنین از شهدای مدافع حرم و رزمندگان حوزه مقاومت چند کار بیشتر انجام نشده درحالی‌که مردم تشنه این معارف هستند و ما باید پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشیم.
کد خبر: ۲۳۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ - 06March 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از چهار کتاب «درنگی در نجف»، «سر سپرده»، «ضوءالقمرخین»، ترجمه عربی «مهتاب خین» و ترجمه انگلیسی «گردان نهم» ساعت 14 امروز (دوشنبه شانزدهم اسفندماه) در مرکز تبادل کتاب با حضور سردار «کاظمینی»، «گلعلی بابایی» و جمعی از نویسندگان دفاع مقدس برگزار شد.

در این آیین سردار کاظمینی فرمانده سپاه تهران بزرگ ضمن اشاره به مقام معنوی حضرت زهرا(س) و الگوپذیری از این بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: طی سالی که گذشت 16 کتاب به نگارش درآمد و نزدیک به هزار دقیقه کار مستند انجام شد ‌که 600 دقیقه آن پخش شده است.  در 10 اردیبهشت نیز تئاتر شهید وزوایی اجرا خواهد شد که الان در حال نگارش متن است‌.

وی در ادامه افزود: همچنین سریال شهید «محسن وزوایی» نیز در سال آینده کلید خواهد خورد و عوامل در حال طی کردن مراحل اولیه آن هستند. ما در سال آینده شاهد کارهای بزرگتری خواهیم بود که البته سختی ‌های خاص خود را دارد که انشاالله به هدف خود خواهیم رسید.

فرمانده سپاه تهران درباره اهداف مؤسسه 27 گفت: با همه اقدامات مثبتی که انجام شده است، مؤسسه 27 بعثت به همه اهداف خود نرسیده است؛ اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا آرمان انقلاب را به مرزهای دیگر صادر کنیم. باید با همت بیشتر  آثار متعددی در حوزه هنر در سال 96 تولید کنیم. من معتقدم که در این عرصه کوتاهی کردیم، ما نباید لحظات بعد از جنگ را از دست می‌دادیم.

کاظمینی با اشاره به برنامه‌های دیگر مؤسسه 27 بیان داشت: با وجود انبوه تاریخ شفاهی اما در زمینه تئاتر و سینما کارهای زیادی انجام نشده است. از شهدای مدافع حرم و رزمندگان حوزه مقاومت چند کار بیشتر انجام نشده و باید پاسخ‌گوی نیاز جامعه بود. در این میان مؤسسه 27 باید همت بیشتری به خرج دهد. باید در سال آینده به مسئله نقد کتاب توجه بیشتری شود تا شاهد تاثیر گذاری آن باشیم.

کاظمینی با تاکید بر حضور جدی‌تر در فضای فرهنگی کشور توضیح داد: جای ما در رسانه‌ها خالی است که باید حضوری چشم‌گیرتر داشته باشیم که تولید آثار مستند از نمونه‌های آن است و تلاش شود این حضور پربارتر شود. از همین جا دعوت می‌کنم که از نمایشگاه عکس فرزندان شهدای مدافع حرم کشور که روز شنبه 21 اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد شرکت کنید.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار