در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

تدوین کتاب شهید «برفی» در یاسوج

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهید «حمید برفی» خبر داد و گفت: امیدواریم این کتاب تا نیمه نخست سال آینده منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۳۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ - 07March 2017

محمد مرادی ناصرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، اظهار داشت: ستوان سوم «حمید برفی» از شهدای نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد است، که در اردیبهشت سال 89 در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در زابل به شهادت رسید.

وی افزود: این شهید در طول حیات خود همواره در کارهای خیر پیشقدم بود و تعدادی از خانواده‌های بی‌سرپرست را تحت کفالت خود قرار داده بود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کتاب توسط یکی از نویسندگان استان و براساس مصاحبه با نزدیکان این شهید و مراجعه به آثار باقیمانده از وی تدوین می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر عزم جدی اداره متبوع در حمایت از پدیدآورندگان آثار مکتوب تأکید کرد و گفت: واحد ادبیات و انتشارات در واقع خانه شاعران و نویسندگان متعهد استان است و در همین راستا و بر مبنای اعتماد متقابل اهالی قلم توانسته‌ایم کتاب‌های خوبی را به بازار نشر عرضه کنیم.

مرادی تصریح کرد: در نیمه دوم اسفند سال جاری و همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در دانشگاه دولتی یاسوج، تعداد 27 عنوان از کتب تولیدی سال 95 این اداره‌کل رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به تعامل قوی با نهادهای فرهنگی استان، عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های مصوب بنیاد و در راستای نشر و اشاعه حماسه‌آفرینی رزمندگان این استان، در برگزاری محافل مرتبط با ادارات، مشارکت و همکاری خوبی داریم که این مهم در سال‌های آینده نیز با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.

مرادی بسترسازی برای حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در بین دانشجویان و اقشار تحصیلکرده را از دیگر برنامه‌های روابط عمومی برشمرد و اضافه کرد: حضور این راویان خدوم و دلسوز در دانشگاه‌ها، مدارس، برنامه‌های تلویزیونی و تشریح نقش استان در سال‌های خون و حماسه می‌تواند جایگاه غیورمردان این خطه از ایران اسلامی را در اذهان مردم تثبیت کند.

مدیر خبرگزاری دفاع پرس همچنین از افتتاح دفتر این خبرگزاری در سال آینده خبر داد و افزود: با تمهیدات به عمل آمده و طی مراحل قانونی مربوطه، دفتر خبرگزاری دفاع مقدس با حضور مسئولان ارشد استانی بازگشایی شده و این خبرگزاری کار خود را بطور رسمی آغاز می‌کند.

وی با اشاره به روند روبه‌رشد فعالیت‌های خبرگزاری دفاع مقدس به نسبت مدت مشابه سال گذشته، گفت: این دفتر می‌تواند مرجع موثق و مستندی برای پوشش و انتشار رویدادهای مرتبط با فرهنگ متعالی ایثار و شهادت در سطح استان باشد و از این طریق رسالت خود را در راستای تنویر افکار عمومی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار