وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توسعه مفهوم ایثار و ایثارگری، نیاز امروز جامعه ایران است

«صالحی امیری» گفت: امروز عرصه های ایثار تغییر کرده و بیش از هر زمان دیگری، توسعه مفهوم ایثار و ایثارگری در جامعه ایران نیاز است.
کد خبر: ۲۳۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سیدرضا صالحی امیری»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر (دوشنبه) در حاشیه «همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت» در جمع خبرنگاران افزود: امروز می‌توانیم مفهوم ایثار را در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی تعریف کنیم و فرهنگ ایثار را در جامعه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ ایثار نیازمند تولید ادبیات هستیم و نقش رسانه ملی و همه رسانه ها در این زمینه مهم است.

صالحی امیری با یادآوری این نکته که مفهوم ایثار در جامعه ایران امری مقدس است، افزود: ایثار مفهوم‌ فراگیری است و با مفاهیمی همچون اخلاق، امنیت و دیانت رابطه نزدیک دارد.

وی گفت، امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی را در جامعه توسعه دهیم زیرا توسعه فرهنگی به معنی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز مفهوم ایثار، به معنی تلاش برای منافع جمعی و عبور از منافع فردی است، افزود: اگر بخواهیم مرز ایثار، از خودگذشتگی و خودخواهی را بدانیم باید آن را در حوزه انسانیت و اخلاق تعریف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکبار دیگر باید مفهوم ایثار را در بلندای فرهنگ ایران اسلامی بازتعریف کنیم. ایثار دیروز در جنگ، جهاد و شهادت بود اما امروز عرصه های آن تغییر کرده و می تواند در زمینه تولید، صنعت، درمان، سلامت، کاهش فقر و حل مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه ایران باشد.

وی افزود: اگر امروز کسی در حوزه اجتماعی برای کاهش اعتیاد، فقر و شکاف طبقاتی یا برای سلامت مردم تلاش می کند ایثارگر است. مفهوم ایثار گسترده است و هر کسی در هر محیطی می تواند ایثارگر باشد.

صالحی امیری گفت: یک آتش نشان در پلاسکو، ‌کشاورز سر زمین، پزشک در بیمارستان و یک خبرنگار در جبهه خبری که امانت و صداقت را برای رساندن اطلاعات به مردم رعایت می کند، نیز ایثارگر است.

«همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت» عصر دوشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار وحدت برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار