رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلا:

بازدید 25 هزار مازندرانی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس پیش بینی شد

رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران گفت: به دلیل جو نامساعد هوای خوزستان تخمین زده شد قریب به 25 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در راهیان نور امسال شرکت کنند.
کد خبر: ۲۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ - 06March 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، جواد بخشی رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در جمع خبرنگاران با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام درایام فاطمیه و گرامیداشت رشادت ها و ایثارگرای شهدای انقلاب اسلامی، با بیان اینکه  حال و هوای اسفندماه با کاروان های راهیان نور و اعزام زائران به مناطق عملیاتی جنوب کشور عجین شده است، اظهار داشت: همه ما وظیفه  داریم حماسه هشت سال پایمردی و ایثار شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم که یکی از راه های انتقال فرهنگ این حماسه، برپایی اردوهای فرهنگی راهیان نوراست.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به آثار به جا مانده از جنگ هشت ساله در جنوب کشور اشاره کرد و ادامه داد: سپاه به عنوان مجری طرح راهیان نور بستری را فراهم کرد که همه آحاد مردم، اقشار مختلف به ویژه نسل جدید با حضور در مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور، با آرمان ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام آشنا شوند که می تواند باعث یک انقلاب درونی در زائران شود.

بخشی اساس کار راهیان نور را آشنا شدن نسل جوان با نسل دفاع مقدس، ارزش های آن و زنده نگه داشتن  یاد و خاطر شهدا دانست.

 مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به اینکه سفر راهیان نور به سفر سالیانه تبدیل شده است، افزود: سفر راهیان نور در طول سال برگزار میشود که در ایام تابستان زائران به مناطق غرب و شمال غرب کشور اعزام می شوند

این مسئول در ادامه نیز با اعلام اینکه زمان راهیان نور دانش آموزی از اوایل مهر ماه تا اوایل اسفندماه  بود، افزود: نزدیک به 16 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شدند.

وی همچنین  زمان اردوی راهیان نور دانشجویی را از 5 اسنفد ماه تا 20 اسفندماه اعلام  و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به سقف پذیرش دانشجویی، پذیرای 4 هزار نفر دانشجو در اندیمشک و خرمشهر خواهیم بود.

بخشی در ادامه سخنان خود با بیان زمان راهیان نور محلات در مناطق عملیاتی جنوب کشور که هرساله از 15 اسفندماه شروع و تا 13 فروردین ادامه دارد، گفت: پادگان شهید جعفرزاده که اسکان اولیه زائران هست پذیرای تمامی اقشار مختلف مردم خواهد بود.

رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلا با اشاره به 12 یادمان خوزستان متذکر شد: دو اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهدای استان مازندران در خرمشهر برای خدمات رسانی و استراحت زائرین هم استانی های عزیز فعال می باشند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا مهمترین اقدامات سفر معنوی راهیان نور را تربیتی، آموزشی و فرهنگی دانست.

این مسئول سپاه کربلا با بیان اینکه در بحث فرهنگی کارهای خوبی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: فضاسازی اردوگاه به گونه ای طراحی شده است که زائران با حال وهوای شهدا مانوس می شوند.

 بخشی به امکانات دیگر اردوگاه زئران مازندرانی اشاره کرد و گفت: ایجاد نمایشگاه محصولات فرهنگی، بازارچه سوغات فرهنگی، ایجاد یادمان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدفع حرم هم از دیگر اقدامات فرهنگی راهیان نور می باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مدافع حرم بویژه شهید محمد بلباسی که مسئول اردویی و  راهیان نور سپاه کربلا و نیز شهید کابلی که مسئول انجمن راویان راهیان نور بودند، افزود: از جمله کارهای فرهنگی که در اردوگاه خرمشهر بستر سازی شده، ایجاد سینما اردوگاه و برنامه زنده رادیویی می باشد .

بخشی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی در سفر معنوی راهیان نور را برگزاری مراسم تحویل سال در هفت تپه و شلمچه  عنوان کرد و اضافه کرد: از سرداران ، یادگاران هشت سال دفاع مقدس و نیز از خانواده شهدای مدافع حرم  برای خاطره گویی دعوت بعمل آمد و گرامیداشت خادمین شهدا در اردوگاه  نیز برگزار میشود .

این مسئول افزود: به تمامی زایران راهیان نور، بسته های فرهنگی ویژه ای اهدا می شود، بسته فرهنگی شامل نرم افزار ها، سی دی های فرهنگی در ارتباط با آشنایی با یادمان های دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان  می باشد که نرم افزار راهیان 25 نقش رزمندگان مازندرانی در دفاع مقدس را تشریح می کند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله الزمات هر کاروان داشتن یک روای و یک روحانی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به ایجاد زیرساخت های ارتباطی و بهداشتی در منطقه گفت: راه اندازی دکل مخابراتی توسط فاوا و مهندسی سپاه کربلا نقطه عطف بخش ارتباط اینترنتی و زیرساختی امسال راهیان نور می باشد.

همچنین خدمات بهداشتی و درمانی توسط مجموعه بهداشت و درمان سپاه کربلا آماده خدمات دهی به زائران می باشد.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا گفت: به دلیل جو نامساعد هوای خوزستان  تخمین زده شد قریب به  25 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در راهیان نور امسال شرکت کنند.

بخشی یادمان های مورد بازدید زائران را هفت تپه، فتح المبین، دهلاویه، هویزه، اروندکنار، نهرخین، شلمچه، طلائیه، زیارت شهدای گمنام پادگان شهید محمودوند اعلام کرد .

وی با اشاره به یادمان هفت تپه گفت: نمایشگاه جنگ افزار نظامی در هفت تپه توسط لشکر عملیاتی 25 کربلا ایجاد شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: زیر ساخت های یادمان  والفجر 6 در چیلات  در حال آماده سازی است تا در سال آینده زائران مازندرانی در این منطقه هم حضور پیدا کنند.

این مسئول در ستاد راهیان نور سپاه کربلا بیابان زدایی را از جمله دغدغه حضرت ولی امر مسلمین خواند و بیان کرد: از فعالیت های ویژه در مسئله راهیان نور و اردوی جهادی مازندران در خوزستان، اعزام و کمک به بیابان زدایی است و نیروهای مازندرانی در نقاطی از شهر اهواز کار غرس، نگهداری و آبیاری (کاشت و داشت) نهال را  انجام می دهند تا در آینده از شدت آلودگی ها و خطرات ریزگرد ها کاسته شود.  

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا در باره نقش اقتصاد مقاومتی در راهیان نور  افزود:  تهیه بسته های فرهنگی در قالب دیجیتالی تا حد زیادی در کاهش هزینه های سفر راهیان نور موثر است.

رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلا درباره میزان همکاری دستگاههای اجرایی بویژه استاندار و فرمانداران  گفت: راهیان نور بزرگترین مانور فرهنگی نظام و انقلاب اسلامی ایران است لذا اینکه تصور شود اجرای راهیان نور مختص یک یا دو نهاد خاص است بی انصافی بوده و منطقی نیست، لذا قطعا بدون همکاری دستگاههای اجرایی استان این مهم محقق نمی شود.

وی با اشاره به دغدغه مسئولین، به ویژه استاندار مازندران در موضوع راهیان نور و اردوی جهادی گفت: استاندار مازندران در بحث فرهنگی اردوهای راهیان نور و اردوهای جهادی همواره با جدیت پیگیر هستند تا به بهترین وجه خدمات به زائرین انجام گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار