افزایش مستمری خانوارهای مددجو از 72 به 180هزار تومان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش این کمیته از 72 هزار تومان به 180 هزار تومان در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سید پرویز فتاح»،  رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شامگاه (دوشنبه) درنشست سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: پنج میلیون نفربه طور مستقیم تحت پوشش کمیته امداد هستند ومبلغ مستمری که مددجویان دریافت می‌کنند از بودجه‌ای است که دولت پرداخت می‌کند.

فتاح با بیان اینکه 11 میلیون تن نیازمند کمک و حمایت هستند، اظهارکرد: اگر ملاک حداقل حقوق 812 هزار تومان باشد، افزایش رونق اقتصادی و خارج شدن از رکود اقتصادی به کاهش میزان نیازمندان کمک می کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم عیدی مددجویان تا10روز دیگر از سوی دولت پرداخت شود، گفت: کمیته امداد یک اورژانس موقت است و قرار نیست که افراد برای همیشه در این کمیته امداد بمانند زیرا در نظر داریم با آموزش مهارت آنها را از چرخه تحت پوشش بودن امداد خارج کنیم.

** تاسیس سازمان جدید برای کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه بیان اینکه قراراست با مسئولیت وزیر کشور و دیگر ارگانها سازمان جدیدی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاسیس شود، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از اعضای این سازمان خواهد بود.

فتاح هدف ازجمع آوری صندوق صدقات را استفاده ازکارتهای الکترونیکی عنوان کرد وافزود:‌ استفاده ازصدقات پیامکی از دیگر طرحهایی است که به دنبال آن هستیم که نظر مراجع نیز در این باره مساعد است.

وی با بیان اینکه قرار است در آینده نزدیک صندوق های الکترونیکی برای جمع آوری صدقات درایستگاه های مترو نصب شود، اظهارکرد: شیوه جدید جمع آوری صندوق های کوچک صدقات خانگی برای کاهش هزینه ها نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها