تاکید وزرای خارجه روسیه و آذربایجان بر ادامه همکاری‌های سه‌جانبه با ایران

وزیر امور خارجه روسیه، از علاقه‌مندی کشورش به همکاری‌های سه‌جانبه با جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۳۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در این نشست خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود در مسکو که از سوی شبکه‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان بطور زنده پخش شد افزود: دیدار سه‌جانبه در سطح روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شده و این فرصت از لحاظ گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما برای ادامه این همکاری‌ها علاقه‌مندیم .

«المار محمد یاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با اشار به برگزاری اجلاس سه جانبه روسای جمهوری این کشور، ایران و روسیه در سال گذشته میلادی در باکو، همکاری سه کشور را عاملی مهم برای ثبات منطقه خواند.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای دیدار سه جانبه روسای جمهوری توسعه دالان حمل و نقل شمال – جنوب بود گفت: این موضوع در سفر روز یکشنبه رییس جمهور آذربایجان به ایران که یک سفر پر محتوا بود، بررسی شد.

محمد یاراف با اعلام اینکه تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب یکی از موضوعات مطرح و مورد بررسی با همتای روسی خود در سفر به مسکو بود، افزود: حمل و نقل محموله ها از بندر عباس به سنت پترزبورگ از طریق این دالان در مدت زمان دو هفته صورت می گیرد در حالی که حمل و نقل محموله ها از طریق تنگه سوئز به شهر سنت پترزبورگ روسیه دو ماه طول می کشد.

 منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها