دریادار سیاری:

ناوشکنی فرامنطقه‎ای ‌ساختیم/‌ شبه قاره هند تا سومالی ‌‌تحت ماموریتمان قرار گرفت

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: از بازسازی تجهیزات قدیمی ‌فراتر رفتیم و به سمت ساخت ناو و موشک‎انداز پیش رفتیم و ‌در جایگاهی قرار گرفتیم که نیروی دریایی نیاز ندارد از کشورهای غربی تجهیزات خریداری کند.
کد خبر: ۲۳۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ - 06March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «امیر دریادار سیاری»، فرمانده نیروی دریایی ارتش  امشب در گفت‎وگو با مردم استان گلستان در شبکه گلستان اظهار داشت: به استان گلستان زیاد سفر کرده‌ا‌م اما به صورت رسمی و نظامی برای سومین بار است که به استان گلستان آمده‌ام.

وی تصریح کرد: توفیق پیدا کردم که در این استان و در شهر گرگان حضور پیدا کنم و به دعوت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، ریاست دانشگاه و بسیج دانشجویی دعوت شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عقد تفاهم‎نامه با دانشگاه در برخی مواردی که نیروی دریایی می‎تواند همکاری با این دانشگاه داشته باشد و همچنین برنامه‎های بازدید از امکانات و توانمندی‎های نیروی دریایی در دریای خزر و جنوب از اهداف این سفر است.

سیاری تصریح کرد: در خصوص تمهیداتی که در دریا داریم و منابع خدادادی که در دریا وجود دارد، فردا برای دانشجویان سخن خواهیم گفت و بحث توسعه دریا محور را در کشور، فردا با بحث با دانشجویان دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تفاهم‎نامه‎ای که با دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان امضاء می‎کنیم و دید و بازدیدهایی که انجام می‎شود، گام‎های موثری را برداریم، افزود: یک دفتر نمایندگی اخیرا نیروی دریایی در گرگان افتتاح کرده و به دنبال این هستیم که در جذب نیروی دریایی از جوانان سراسر کشور بهره بجوییم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این دفتر بیش از 3 ماه راه‎اندازی شده افزود: در مقاطع مختلف برای تامین افسران مورد نیاز از طریق کنترل که در دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) در نوشهر آموزش می‎بینند، در قشر درجه‎داری در رشت و با مقطع دیپلم و همچنین در این مقطع تک‎آور، را جذب می‎کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه غیر از این موارد کارمندان را نیز جذب می‎کنیم و در طول سال 2 مرتبه این استخدامی انجام می‎شود، تاکید کرد: ما در رسانه‎های عمومی اطلاعیه می‎دهیم در چه مقطعی و با چه مدرکی ثبت‎نام کنند.

وی درباره راهیان نور گفت: در دیدار با  مقام معظم رهبری امروز فرمودند که "راهیان نور یک گنج است و باید از این گنج استفاده کنیم".

دریادار سیاری با بیان اینکه دشمنان هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند، افزود: قالب افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند جوانان کشور بودند و بین 16 تا 26 سال بیشترین رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس قدرت مردمی پای کار آمد و کشور را نجات داد، گفت: هشت سال دفاع شد و دشمن با همه توانمندی‎ها و کمک‎هایی که از طریق مختلف به آن انجام می‎دادند، در برابر جبهه مردمی این کشور کم آورد و این ارزش‎ها برای ما گنج محسوب می‎شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مردم وقتی در قالب سفرهای راهیان نور از یادمان‎های هشت سال دفاع مقدس بازدید می‎کنند، جلوه‎های دفاع مقدس به آنها تا جایی که مقدور باشد ارائه می‎شود.

سیاری با بیان اینکه افرادی که به راهیان نور می‎روند از نظر معنوی رشد می‎کنند، گفت: اوج سفرهای راهیان نور از نیمه دوم اسفند تا نیمه نخست فروردین ماه است و امید داریم مردم ما بتوانند از این سفر معنوی گردشگری بهره‎ لازم را ببرند.

وی به دستاوردهای نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: دفاع از مرزهای آبی و منافع کشور در دریا از وظایف نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این نیرو توانسته به خوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس از وظایف محوله بربیاید و در 67 روز توانست دشمنان را شکست دهد و از مرزهای آبی به خوبی دفاع  کند.

وی  ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس وارد مرحله سازندگی شدیم و بازسازی تجهیزات و آماده شدن برای بالا بردن توان نظامی را تا جایی که ایجاد بازدارندگی کند، در پیش گرفتیم.

سیاری با بیان اینکه بازدارندگی باید تا حدی باشد که دشمن جرات نفوذ نداشته باشد، افزود: این بازدارندگی نیاز به تجهیزات دارد و در قبل از انقلاب این تجهیزات همواره غربی بوده و پس از انقلاب این تجهیزات بومی‎سازی شده است.

وی افزود: از بازسازی تجهیزات قدیمی امروز فراتر رفتیم و به سمت ساخت ناو و موشک‎انداز پیش رفتیم و امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که نیروی دریایی نیاز ندارد از کشورهای غربی تجهیزات خریداری کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  افزود: با صنایع مرتبط و دانشگاه‎های کشور باب همکاری را باز می‎کنیم تا از ظرفیت دانشجو، دانشگاه و علمی که در کشور وجود  دارد، بهره بگیریم.

سیاری اظهار داشت: امروز تجهیزات نیروی دریایی پیشرفته است و می‎تواند در کشور تولید شود و این در حالی است که تعداد کشور محدودی می‎تواند ناوشکن بسازد و ما امروز به همت دانشجویان و فرهیختگان علمی ناوشکنی فرامنطقه‎ای می‎سازیم که دشمنان ما نیز باور نمی‎کنند.

وی افزود: ما در قبل از انقلاب و پس از دفاع مقدس زیردریایی را نمی‎شناختیم و نداشتیم اما امروز درحال ساخت زیردریایی هستیم و در زیر دریا حضور داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز از سواحل و دریای کشور عبور کردیم و در مناطق آزاد دنیا تحت شبهه قاره هند تا سومالی در یک فاصله 2 میلیون کیلومتری را تحت ماموریت قرار دادیم.

سیاری گفت: امروز شما می‎بینید که در اقیانوس هند نیروی دریایی حضور دارد چرا که اگر آنجا نباشیم امنیت در منطقه وجود ندارد، چرا که بیشترین صادرات و واردات از طریق دریاست.

وی تاکید کرد: امروز خلیج عدن مهم‌ترین مکان برای صادرات و واردات است و اگر ما نتوانیم از منافع خود در آن منطقه دفاع کنیم نمی‎توانیم امنیت اقتصادی را در کشور تامین کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  ادامه داد: در فاصله 2 هزار و 500 کیلومتری از کشور و در مقابل دزدان دریایی ما ایستادگی نکنیم، مشکل امنیت اقتصادی برای کشور پیش می‎آید.

سیاری اظهار کرد: قبل از انقلاب همه تحصیل‎کرده‎های نیروی دریایی خارجی بودند اما امروز به همت دانشگاه‎های کشور، همه نیروهای دریایی در داخل کشور آموزش می‎بینند و تجهیزات در داخل کشور ساخته می‎شود.

وی با بیان اینکه دنیا ما را به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه قبول دارد، گفت: اعتماد به جوانان سبب این افتخارات شده و اگر حمایت از جوانان شود، هر چیزی در داخل کشور می‎توانیم به دست بیاوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیشرفته‎ترین تجهیزات در نیروهای مسلح دنیا، متعلق به نیروی دریایی است، گفت: ما به نیروی داخلی اتکا کردیم و توانستیم ناو بسازیم و این مسیر را باید در حوزه‎های دیگر نیز در پیش بگیریم.

سیاری با بیان اینکه لباس‎های ما در نیروی دریایی تولید داخل است، افزود: قطعاتی که نیاز داریم با وجود اینکه تحت فشار تحریم هستیم سعی کردیم خودمان بسازیم.

وی افزود: از همه اساتید و دانشجویان دعوت می‎کنم بیایند و ببینند آن چیزی که ما می‎گوییم حقیقت دارد و ببینند ناوشکن دماوند که پیشرفته‎ترین ناوشکن منطقه است، سال گذشته الحاق شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایشی که در چند روز گذشته در دریای جنوب به نمایش گذاشتیم بیانگر این بود که نیروی بازدارندگی در نیروی دریایی وجود دارد تا هیچ کشوری نتواند به این کشور تجاوز داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها