پیکر احمد عزیزی پنج‌شنبه تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر احمد عزیزی شاعر آیینی روز پنج‌شنبه (19 اسفندماه) برگزار می‌‌شود.
کد خبر: ۲۳۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ - 07March 2017
پیکر احمد عزیزی پنج‌شنبه تشییع می‌شود
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، زینب عزیزی، خواهر مرحوم احمد عزیزی درباره جزییات تشیع برادرش اظهار داشت: مراسم تشییع روز پنج‌شنبه 19 اسفندماه ساعت 9:30 از مقابل مسجد جامع آغاز و سپس پیکر مرحوم در گورستان باب‌علما دفن می‌شود. قرار است احمد به عنوان اولین نفر در قطعه هنرمندان و مفاخر دفن شود. همچنین مراسم ترحیم این شاعر آیینی در مسجد «محمد رسول‌الله» برگزار خواهد شد.
 
احمد عزیزی شاعر برجسته کشورمان بعد از 9 سال تحمل بیماری، عصر روز گذشته 16 اسفندماه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

این شاعر و مداح اهل بیت (ع) از 15 اسفندماه سال 86 به دلیل کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی به کما رفت و از همان زمان تاکنون در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارد.

احمد عزیزی چهارم دی 1337 در سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه به دنیا آمد. در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابان‌ها به خوبی فرا گرفت.

«کفش‌های مکاشفه» 1367، «شرجی آواز» 1368، «خواب‌نامه و باغ تناسخ» 1371، «ترجمه زخم» 1370، «باران پروانه» 1371، «رودخانه رؤیا» 1371، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ» 1352، «رویای رویت»، «روستای فطرت»، «غزالستان» و «قوس غزل» از جمله آثار احمد عزیزی است.
 
 انتهای پیام/ 161 
نظر شما
پربیننده ها