حجت‌الاسلام ذوعلم در آئین معرفی کتاب «امین زبان و ادب پارسی»:

رهبر انقلاب، نقطه تلاقی سه ضلع هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ماست

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی در آئین معرفی کتاب «امین زبان و ادب پارسی» گفت: رهبر انقلاب، نقطه تلاقی سه ضلع هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ماست.
کد خبر: ۲۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ - 07March 2017
رهبر انقلاب، نقطه تلاقی سه ضلع هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ماستبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آئین معرفی کتاب «امین زبان و ادب پارسی» شامل راهکارهای علمی و عملی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره پویش و گسترش زبان و ادبیات فارسی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند در سازمان اوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام احمد ذوعلم معاون پژوهشی موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی در سخنانی عنوان کرد: رهبر انقلاب، نقطه تلاقی سه ضلع هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ماست. ایشان در عرصه ایران دوستی و علاقه به میراث پدران مومن ما و سختکوشان زبان و ادب فارسی امروز دغدغه‌مند هستند و نگران زبان فارسی. در عرصه اسلامی نیز ایشان سردمدار پیشبرد مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است و در استمرار انقلاب و تکامل آن امام و قائد ما هستند و این سه مساله را به هم گره زده‌اند.

وی ادامه داد: ایشان معتقدند که حفظ زبان فارسی و اشاعه آن نه تنها امری ملی که اسلامی و انقلابی است همانطور که توجه به ایمان دینی امری انقلابی و ملی است.

ذوعلم در ادامه با اشاره به اینکه نگرش رهبر انقلاب به زبان و ادبیات فارسی باید به نسل جوان و جامعه منتقل شود، گفت: به باور من این نگاه در جوانان جامعه ما تعمق نیافته است و به نظر نمی‌رسد که آنها ارزش ملی و دینی زبان را کسب کرده باشند. بر همین اساس من بر این باورم که دانشجویان ما باید بیش از هر چیز با نگرش دینی و انقلابی را پیگیر باشند و همه باید به این بیاندیشند که فارسی نه فقط یک ابزار ارتباط که یک خواستگاه و نگاه ملی است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی در ادامه افزود: در عرصه برنامه‌ریزی کلان امروز انتظار داریم که از مساله زبان فارسی به صورت کلان حمایت به عمل آید. کرسی‌ها تدریس زبان فارسی در بسیاری از کشورهای دنیا امروز خالی است و در زمینه تخصیص بودجه نیز دولتمردان ما باید  بیش از پیش به این مساله بنیادی توجه نشان دهند و فرامش نکنند که زبان فارسی عامل نفوذ معنوی انقلاب اسلامی  و صحبت درباره آن صحبت از مساله کلان کشور است.

در ادامه مراسم سید علی موسوی گرمارودی نیز در سخنانی عنوان کرد: ساختار و مهندسی کتاب «امین زبان و ادب پارسی» عالمانه و دارای انسجام جمع الاطرافی است. کتاب آنقدر مطالب متنوع در هفت فصل در خود به همراه داشته است که بی‌هیچ شائبه و مبالغه می‌شود آن را یک دانشنامه کوچک در موضوع زبان و ادب فارسی به شمار آورد.

این شاعر افزود: مولف کتاب در هر کجا که لازم دیده برای استناد مطالب خود، اصل شعر و یا موضوعی که مورد اشاره رهبر انقلاب اسلامی بوده را کامل و تمام بیان کرده است.

موسوی گرمارودی همچنین گفت: این کتاب اثری است زیبا اما لوکس نیست و غلط‌های تایپی که اختاپوس نشر امروز ایران است در آن جایی ندارد. نویسنده آن به شکلی تحسین برانگیز متنش را از میان بیانات رهبرانقلاب در ۳۵ سال اخیر انتخاب کرده است و در نهایت اثری را ایجاد کرده که من را یاد تخت جمشید می‌اندازد؛ بنایی که هیچ میخ و اتصالی در آن مشخص نیست اما سخت مستحکم است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار